Kuinka automaattiset tauot toimii?
Versio hetkellä 16. lokakuuta 2023 kello 09.48 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)
Huom: Sisältää uusia toimintoja alkaen Ajas Touchin esijulkaisuversiosta Beta-profiileille 10/2023.
Ajas-järjestelmässä voi asettaa varauksen perään automaattisen tauon kolmella tavalla.
- Toimipistekohtainen automaattinen tauko
- Koskee koko toimipistettä ja sen kaikkia palveluja ja työntekijöitä
- Voi valita koskeeko se vain nettivarauksia (Asiakasnäkymä) vai myös hallinnan kautta tehtyjä varauksia (Asiakasnäkymä ja Ajas Touch)
- Asetetaan kohdassa: Ylläpito - Asetukset - Ajanvarauksen asetukset -valitse toimipiste - Yhteiset asetukset. OHJE...
- Työntekijäkohtainen automaattinen tauko (Beta-profiileille, alkaen 10/2023)
- Koskee vain kyseistä työntekijää, kaikissa niissä toimipisteissä mihin hänet on liitetty ja kaikkia palveluja, joihin hänet on liitetty
- Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
- Asetuksella voi ohittaa toimipistekohtaisen automaattisen tauon. Asetusta voi käyttää vain, jos toimipisteessää on automaattinen tauko.
- Asetetaan työntekijän Käyttäjäprofiilissa....OHJE.
- Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön.
- Palvelukohtainen automaattinen tauko (Beta-profiileille, alkaen 10/2023)
- Koskee yhtä palvelu - työntekijä - toimipiste -liitosta
- Taukoja voidaan asettaa niin moneen liitoskohtaan kuin halutaan
- Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
- Asetuksella voi ohittaa sekä toimipistekohtaisen että työntekijäkohtaisen automaattisen tauon
- Asetetaan Palvelu-lomakkeella. OHJE...
- Toiminto on Beta-asteella (mutta ei vaadi Ajas Touchin Beta-versiota).
- Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön.
1)
2)
3)
4)