Upotettu varauskalenteri ei toimi kunnolla?
Tilanne:
Olet upottanut ajanvarauksen asiakasnäkymän omille verkkosivuillesi. Varausten tekeminen kuitenkin estyy esimerkiksi sen vuoksi, että:
- Varauslomake ei näy kokonaisena, eikä käyttäjä pysty skrollaamaan näkymää niin, että piiloon jääneet toiminnot kuten muut pakolliset täytettävät kentät ja "Varaa aika" -painike eivät tule näkyviin.
- Jokin muu asiakasnäkymän toiminto näyttää jäävän piiloon
Tämä yleinen ratkaisu pätee lähes kaikkiin tilanteisiin.
Ongelma on siinä, että upotus skripti on lisätty väärin verkkosivuille, eli eri tavalla kuin Ajas Touchin kohdassa: Ylläpito -> Asetukset -> Nettivarauksen käyttäytyminen -> Asiakasnäkymän upottaminen on kerrottu.
Nettisivulla täytyy siis olla tämä asetuksissa ilmoitettu skripti. Mikään muu ei toimi.
<div id="nettivaraus6-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://nettivaraus6.ajas.fi/scripts/iframe-embed.php?lid=OMA LID TUNNUS&lang=fi"></script>
Upotus tehdää kopioimalla omaa tiliäsi koskeva upotuskoodi sellaisenaan.
OMA LID TUNNUS on oman tilisi Nettivaraus 6 -linkissä ja upotuskoodissa näkyvä 12 merkin tunnus.
Katso myös ohje: Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän upottaminen omille verkkosivuille
Aina on hyvä idea myös, että verkkosivulle, vaikka heti upotetun kalenterin yläpuolelle, lisätään myös suora linkki ajanvarauskalenteriin tarjolle esimerkiksi ohjeella: Jos ajanvarauskalenteri ei avaudu selaimessasi, voit myös avata kalenterin tästä linkistä: (linkki tai painike omasta suorasta linkistä)