Loikkaa: valikkoon, hakuun

Testisivu

Versio hetkellä 31. tammikuuta 2019 kello 14.46 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)

SV 132 -suorakorvaushakemuslomakkeen tulostaminen

Huom: Seuraava ohje koskee käyntejä, jotka on tehty 31.1.2019 (iltapäivä) jälkeen Ajas Touchin Esijulkaisuversiossa.
Myös tätä aikaisemmin tai Ajas Touchin vakaassa versiossa tehtyjä käyntejä / niihin liittyviä Kela-korvauksia voi tulostaa tilityslomakkeelle, mutta niiden maksu- tai tilisiirtotietojen päivämääräksi tulostuu se päivä, jolloin käynti on luotu.

Huom: Jos Kelan suorakorvauksia on käytetty Ajas-järjestelmässä, Ajas Touch tai Ajas Desktop, ennen kun ne on tulostettu ja tallennettu tilitysraporttiin, tapahtumasta on silti muodostunut odottava suorakorvausrivi, ja se tulee aina uudelleen näkyviin uutta suorakorvauslomaketta tehtäessä. Tällaiset vanhat, Kelaan jo kertaalleen tilitetyt tapahtumat kannattaa yhden kerran tulostaa raporttiin (ilman, että raporttia lähetetään eteenpäin.)

Suorakorvaukset.jpg

  • Järjestelmän kautta tehdyt ja tallennetut suorakorvaushakemukset näkyvät Suorakorvaukset -listassa. Valitse päävalikosta Muut -> Suorakorvaukset.

1) Uusi suorakorvaushakemus aloitetaan klikkaamalla "Lisää uusi".
2) Vanhoja suorakorvaushakemuksia voi rajallisesti muokata avaamalla lomakkeen.


Uusi-suorakorvaushakemus.jpg

  • Uusi suorakorvaushakemus

1) Lomake SV 132 on valittu oletuksena. Psykoterapeutit voivat valita tilityslomakkeeksi myös KU 206 -lomakkeen.


Osa lomakkeen tiedoista esitäyttyy seuraavasti:

2a - 2e) Nämä tiedot tulostuvat toimipisteen laskutusasetuksista. Katso myös ohje: Laskutusasetukset
Jos työntekijä on liitetty useampaan kuin yhteen toimipisteeseen, tiedot tulostuvat sen toimipisteen laskutusasetuksista, jonka työntekijä on omassa Käyttäjäprofiilissa valinnut Oletustoimipisteeksi.
3) Klikkaa "+ Lisää valittu koodi" -painiketta halutun kentän kohdalla.
4) Koodi tallentuu tekstimuodossa valittuun kenttään.