Loikkaa: valikkoon, hakuun

Kuitin lähettäminen sähköpostilla

Versio hetkellä 17. toukokuuta 2019 kello 07.33 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset) (Kuitin lähettäminen sähköpostilla)
(ero) ← Vanhempi versio | Nykyinen versio (ero) | Uudempi versio → (ero)

Kuitin lähettäminen sähköpostilla

Kuitin voi lähettää suoraan asiakkaan sähköpostiin. Jotta tämä onnistuisi:

  • Asiakkaan sähköpostiosoite on löydyttävä asiakaskortilta.
  • Oman sähköpostinpalveluntarjoajan sähköpostiasetukset on lisättävä järjestelmään. Katso myös ohje: Sähköpostiasetukset.



Kuitti-sahkopostilla1.jpg


1) Jos käynti on maksettu pikamaksuna, avaa maksu Käyntilomakkeella olevasta maksusuorituksen "Näytä" -napista.

Kuitti-sahkopostilla2.jpg


2) Jos kuitin lähettäminen sähköpostilla on mahdollista, kirjekuori-ikoni ilmestyy näkyviin. Jos kirjekuorta ei näy:

  • Käynnissä olevan asiakkaan sähköpostiosoitetta ei löydy asiakaskortilta tai
  • Ajas-ohjelmasta ei löydy toimivia sähköpostiasetuksia.


Kuitti-sahkopostilla3.jpg


3) Jos maksu on suoritettu suoraan kassalla ilman käyntiä, Kassa-lomakkeelle pitää valita asiakas.

Kuitti lähetetään painamalla kirjekuori-ikonia. Onnistuneesta lähetyksestä näkyy ilmoitus: "Kuitti lähetetty asiakkaalle".
Asiakas saa kuitin sähköpostiin PDF-liitetiedostona.