Varattavissa olevat ajat hävisivät yhtäkkiä nettivarauksesta ja henkilön kohdalla näkyy "Ei vuorossa"
1. Yleisin syy vastaavaan tilanteeseen on, että käyttäjä on vahingossa mennyt Vuorot-välilehdelle ja maalannut yhden ajan. Tällöin käyttäjä liitetään työvuorojärjestelmään ja ajanvarauksen toimintamoodi muuttuu niin päin, että käyttäjä on oletuksena ei-varattavissa, kunnes ajat avataan uudelleen varattavaksi.
Tilanteen tunnistaa siitä, että menne kohtaan "Ylläpito" ->"Työntekijät"->valitse oikea työntekijä ja "avaa" -> Työntekijäkortti avautuu -> "Käytä työvuoroja" kohdassa on valittuna "Kyllä", ja sen saa korjattua valitsemalla "Ei" ja "Tallenna".
2. Toinen todennäköinen syy on, että toimipisteen asetuksista ("Ylläpito"->"Asetukset"->"Ajanvarauksen asetukset" -> valitse toimipiste) on vahingossa otettu pois asetus "Varaukset työvuoroihin kuulumattomille" (eli siihen on valittu "Ei"). Tilanne korjataan valitsemalla "Kyllä" ja "Tallenna", mikäli henkilö ei käytä työvuoroja. Lisää ohjeita Vuoroista: Vuorot ja Ajas Nettivarauksen käyttöönotto .