Loikkaa: valikkoon, hakuun

Muut

Versio hetkellä 6. kesäkuuta 2018 kello 09.46 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset) (Määrä-tyyppinen lahjakortti)

Lahjakortin lisäys

  • Asiakkaiden lahjakortit lisätään järjestelmään "Muut" -> "Lahjakortit" -välilehdeltä.


Lahjakortit lisays.png


  • Kun lahjakortti lisätään, valitaan ensin Kortin tyyppi, Vaihtoehtoina ovat euromääräiseen arvoon perustuva lahjakortti (Arvo) tai valitun palvelun palvelukertojen lukumäärään perustuva lahjakortti (Määrä).
  • Lahjakortti voidaan tehdä valitulle asiakkaalle. Tällöin lahjakortti löytyy asiakkaan asiakaskortilta automaattisesti.
  • Lahjakortti voidaan tehdä myös ilman asiakasliitäntää. Samaa lahjakorttia voi silloin käyttää useampi henkilö esimerkiksi useampi asiakas samasta yrityksestä. Asiakkaan on silloin tiedettävä Lahjakortin Lyhyt tunniste, jolla kortin voi hakea järjestelmästä maksuvälineeksi.
  • Alla olevassa kuvassa on lisätty Arvo-tyyppinen kortti. Korttia voi käyttää palvelujen maksamiseen kunnes sen arvo 100 € on käytetty.


Arvo-tyyppinen lahjakortti

Lahjakorttilomake.jpg



Määrä-tyyppinen lahjakortti

Lahjakorttilomake2.jpg


1) Määrä -tyyppisen lahjakortin tai sarjakortin käytön arvo määräytyy seuraavasti:

  • Kokonaissumma: Summa millä lahjakortti myydään.
  • Käytön arvo: Kokonaissumma jaettuna käyttökertojen määrällä.
  • Määrä:: Käyttökertojen lukumäärä.

2) Palvelu, johon lahjakorttia voi käyttää ja sen perushinta.
3) "Lahjakortti kattaa vain määrätyn osan palvelun hinnasta". Liukukytkimen valinnat tarkoittavat seuraavaa:

  • Ei -vaihtoehto: Lahjakortilla voi maksaa X kappaletta palveluja, vaikka palvelun perushinta olisi muu kuin lahjakortilla oleva Käytön arvo. Esim: Käytön arvo arvo on 10 euroa, mutta kortti kattaa kokonaan palvelun, minkä perushinta on 25 euroa.
  • Kyllä -vaihtoehto: Lahjakortti kattaa vain Käytön arvon suuruisen määrän hinnasta. Esim: Käytön arvo on 10 euroa, ja kortti kattaa vain 10 euroa palvelun perushinnasta, mikä on 25 euroa. Muilla tavoilla maksettavaksi jää 15 euroa.



Lahjakortit asiakaskortilla

  • Asiakkaalle liitetyt lahjakortit löytyvät Asiakaskortilta, Asiakkaan lahjakortit -linkin alta.


Lahjakortti asiakaskortissa.jpg



Lisätietokentät

Lisätietokenttiä tarvitaan sellaisiin toimintoihin, joissa järjestelmän halutaan käyttävän asiakaskortilla olevia tietoja muihin toimintoihin, kuten verkkolaskun tekemiseen.

  • Lisätiedon otsikon voi määrittää haluamallaan tavalla. Otsikoita valitaan asiakaskortin kohdassa "Asiakkaan lisätiedot". Katso myös ohje: Asiakaskortin lisätoiminnot.
  • Lisätietotyyppi on valittava oikeanlaiseksi käyttämällä listassa olevia valmiita vaihtoehtoja. Jos lisätietoihin halutaan kirjoittaa pelkkää tekstiä, voidaan käyttää lisätietotyyppiä "Yleinen".

Lisatiedot.jpg

Potilaskertomuspohjan lisäys

Avaa päävalikosta "Muut" -> "Potilaskertomuspohjat"

Potilaskertomus pohja.jpg

  • Jos järjestelmään on jo tehty potilaskertomuspohjia, ne näkyvät tässä listassa. Aloita uuden pohjan tekeminen klikkaamalla "Lisää uusi" -painiketta.

Potilaskertomuspohjat nakyma.jpg

1) Tähän voit kirjoittaa potilaskertomuspohjaa kuvaavan nimen.
2) Valitse seuraavaksi näkymä, minkä alle palvelutapahtuman merkinnät kirjataan.

Potilaskertomuspohjat vaihe.jpg

3) Valitse hoidon vaihe

Potilaskertomuspohjat otsikko.jpg

4) Valitse hoidon otsikko
5) Voit poistaa tarpeettomia hoitovaiheita "Poista" -napista.
6) Voit lisätä hoitovaiheita "Lisää kenttä" -painikkeesta.
7) Tallenna valmis lomake

Tuotteen lisäys


  • Ajas Asiakashallintaan voidaan lisätä tuotteita, joita voidaan käyttää käyntien yhteydessä laskutuksessa apuna, mikäli samalla halutaan myydä jokin tuote.
  • Lisätäksesi järjestelmään tuotteen, valitse "Muut"-välilehti ja sen alta "Tuotteet". Keltainen "Lisää"-painike löytyy oikeasta yläkulmasta.


Tuote lisays1.png


  • Järjestelmässä voi olla kolmenlaisia tuotteita:
    • Normaali tuote. Normaali tuotteella on oltava varastoa siinä toimipisteessä, missä sitä myydään.
    • Normaali tuote (salli negatiivinen varasto). Kun negatiivinen varasto sallitaan, järjestelmä antaa myydä tuotetta, vaikka sillä ei ole varastoa.
    • Aineeton tuote. Aineettomalla tuotteella ei tarvitse olla varastoa. Esimerkki aineettomasta tuotteesta on Lahjakortti.


Tuote lisays2.png


Tuotteiden varastot


  • Normaalia tuotetta pitää olla varastossa positiivinen määrä. Varastoa voidaan lisätä avaamalla kyseessä oleva tuote ja painamalla "Muutos-painiketta tuotekortin "Varasto"-osiossa.


Muut tuote2.png


  • Tuotekortilla voidaan tarkastella varaston muutoksia. Hakutoiminnon lisäksi varaston muutoksia voidaan tarkastella vähennyksittäin tai lisäyksittäin.


Muut tuote3.png