Kuinka automaattiset tauot toimii?
Huom: Sisältää uusia toimintoja alkaen Ajas Touchin esijulkaisuversiosta Beta-profiileille 10/2023.
Ajas-järjestelmässä voi asettaa varauksen perään automaattisen tauon kolmella tavalla.
- Toimipistekohtainen automaattinen tauko
- Koskee koko toimipistettä ja sen kaikkia palveluja ja työntekijöitä
- Voi valita koskeeko se vain nettivarauksia (Asiakasnäkymä) vai myös hallinnan kautta tehtyjä varauksia (Asiakasnäkymä ja Ajas Touch)
- Asetetaan kohdassa: Ylläpito - Asetukset - Ajanvarauksen asetukset -valitse toimipiste - Yhteiset asetukset. OHJE...
- Työntekijäkohtainen automaattinen tauko (Beta-profiileille, alkaen 10/2023)
- Koskee vain kyseistä työntekijää, kaikissa niissä toimipisteissä mihin hänet on liitetty ja kaikkia palveluja, joihin hänet on liitetty
- Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
- Asetuksella voi ohittaa toimipistekohtaisen automaattisen tauon. Asetus toimii vain, jos toimipisteessä on jokin automaattinen tauko.
- Asetetaan työntekijän Käyttäjäprofiilissa....OHJE.
- Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä.
- Palvelukohtainen automaattinen tauko (Beta-profiileille, alkaen 10/2023)
- Koskee yhtä palvelu - työntekijä - toimipiste -liitosta
- Taukoja voidaan asettaa niin moneen liitoskohtaan kuin halutaan
- Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
- Asetuksella voi ohittaa sekä toimipistekohtaisen että työntekijäkohtaisen automaattisen tauon
- Asetetaan Palvelu-lomakkeella. OHJE...
- Toiminto on Beta-asteella (mutta ei vaadi Ajas Touchin Beta-versiota).
- Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä.
Kaikissa vaihtoehdoissa automaattiset tauot käyttäytyvät oletuksena samalla tavalla.
Esimerkki: Automaattinen tauko 10 min. on asetettu toimipisteeseen Espoo, valinnalla (Asiakasnäkymä ja Ajas Touch). Työntekijä- tai palvelukohtaisia ohituksia ei ole.
1) Sekä hallinnan että nettivarauksen kautta tehtyihin varauksiin tulee automaattisesti 10 min tauko perään.
2) Kalenterissa on ennestään asiakasvaraus klo 9.00.
- Nettivaraus ei tarjoa tähän kohtaan aikaa 60 min. palveluun, koska sen perään ei mahdu taukoa.
- Hallinnan kautta tähän pystyy tekemään varauksen 60 min mittaiseen palveluun.
3) Kalenterissa on ennestään tauko klo 9.00.
- 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.
4) Kalenterissa on joko vuoro kiinni tai toimipisteen aukioloaika kiinni klo 9.00
- 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.