Asiakkaat
Versio hetkellä 15. marraskuuta 2017 kello 15.46 – tehnyt Paivittaja (keskustelu | muokkaukset) (→Asiakkaan lisäys)
Asiakkaan lisäys
- Ajas Asiakashallintaan voidaan tallentaa asiakkaiden tietoja. Uusi asiakas voidaan lisätä valitsemalla Asiakkaat-näkymä päävalikosta ja näkymän avauduttua painamalla oikeasta yläkulmasta keltaista "Lisää asiakas" -painiketta.
Asiakaskortin lisätoiminnot
- Asiakaskortin lisätoiminnoissa on erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä osioita. Niihin voidaan esimerkiksi tallentaa erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.
- "Asiakkaan historia" -osiosta voidaan tarkistella asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa ja avata näiden tapahtumien tiedot tarkempaa tarkastelua varten.
- "Asiakkaan lisätiedot" -osiosta voidaan asettaa asiakkaalle erinäisiä lisätietoja, kuten ammatti, harrastukset, sairaudet tai vammat, lääkitys, syntymäaika tai, että saako asiakkaan tietoja luovuttaa kolmansille osapuolille.
Yritysasiakkaan lisäys
- Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi.