Toimipisteet
Versio hetkellä 7. toukokuuta 2020 kello 13.20 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)
- Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.
- Muuttaaksesi toimipisteen tietoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.
Sisällysluettelo
Toimipisteen perustiedot
- Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti.
- "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on: {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus
Aukioloaikojen muuttaminen
- Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
Asetukset-välilehti
- "Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.
- Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.
- Sijainti kertoo toimipisteen tarkan sijainnin.
Sijainti-välilehti
- "Sijainti"-välilehdellä näkee toimipisteen sijainnin kartalla.
- Voit etsiä oikean sijainnin joko raahaamalla karttaa tai painamalla välilehden vasemmasta alareunasta "Search for address" ja kirjoittamalla tarkan osoitteen sinne.
- Sijainnin latitudi ja longitudi päivittyvät automaattisesti Asetukset-välilehdelle.
- Asettamiesi tietojen perusteella asiakkaat voivat nähdä toimipisteesi sijainnin kartalla asiakasnäkymässään.
Uuden toimipisteen lisääminen
- Voit lisätä uuden toimipisteen painamalla Toimipisteet-sivulla painiketta "Lisää toimipiste".
- Täytä tämän jälkeen kaikki tarvittavat tiedot kaikilta välilehdiltä.
- Paina lopuksi vielä Lisää toimipiste -painiketta.
Uusi toimipiste nettivarauksessa
- Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
- Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
- Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
- Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
- Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
- Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
- Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
- Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
- Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.
Jos asiakaspalvelijan varattavissa olevat ajat eivät edellisestä huolimatta näy nettivarauksessa, tarkista kaikki asetukset tämän sivun teksti- ja kuvaohjeiden mukaan:
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle