Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?
Versio hetkellä 3. helmikuuta 2023 kello 16.30 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)
Varauksen tarkastelu ja peruminen on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.
- Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus,
- Tekstiviesteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan sopivalla selitteellä ja koodilla: {url_peruutus}. Huomaathan, että yhden tekstiviestin pituus on 160 merkkiä, joten tekstiviestipohjien muokkaminen kannattaa aina itse testata. Pitkät tekstiviestit jakautuvat useammalle viestille ja vaikuttavat lähetettyjen viestien kpl-määrään.
Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus
Kun asiakas klikkaa Avaa varaus-painiketta tai tekstiviestin linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän "Omat varaukset" osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.
- Huom: Avaa varaus -painike tai peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.
Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:
- Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
- Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.
Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:
- Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?