Käytön aloittaminen
Versio hetkellä 30. lokakuuta 2017 kello 13.59 – tehnyt Paivittaja (keskustelu | muokkaukset) (→Työpöytäsovelluksen asetukset)
Käytön aloittaminen
- Aloita tutustumalla Ajas-tuoteperheen eri vaihtoehtoihin tuotesivulla ja etsimällä itsellesi tai yrityksellesi sopivin vaihtoehto.
- Tilauksen tehtyäsi, saat sähköpostiisi tarvittavat tiedot, tunnukset ja lisenssikoodit käytön aloittamiseen.
- Aloittaaksesi Ajas-asiakashallinnan työpöytäversion käytön, lataa ensin tilaajan portaalista tai sähköpostiisi tulleesta linkistä Ajas Windows-työpöytäsovellus.
- Katso tarvittaessa ohjeet asennukseen klikkaamalla tästä.
Työpöytäsovelluksen valmistelu
- Asennettuasi Ajas-asiakashallinnan työpöytäsovelluksen, käynnistä se työpöydän, käynnistävalikon tai asennuskansion pikakuvakkeesta riippuen mihin asennuksen aikana asensit sen.
- Valitse ohjelmalle haluamasi kieli. (suomi tai englanti)
- Syötä sähköpostiisi saamasi 35-merkkinen lisenssikoodi.
- Voit aktivoida sovelluksen käyttövalmiiksi nopeammin syöttämällä tässä kohdassa käyttöönoton pikakoodin. Voit myös ohittaa tämän vaiheen ja syöttää tietokannan käyttäjätunnukset ja salasanat myöhemmin käsin.
- Seuraavaksi ohjelma kysyy yrityksesi nimen ja y-tunnuksen.
- Tämän jälkeen tulee luoda ohjelmalle pääkäyttäjä ja tälle salasana. Jotkut toiminnot ovat turvallisuussyistä sallittu ainoastaan tälle käyttäjälle.
- Ohjelmassa on kolme eri turvallisuustasoa, taso 0 ohjelma toimii aina pääkäyttäjätilassa, tasolla 1 pääkäyttäjän salasana vaaditaan muutoksia tehdessä ja tasolla 2 sisäänkirjautuminen vaaditaan aina. Valitse vaihtoehdoista parhaiten omiin tietoturva- tai turvallisuusvaatimuksiisi sopiva vaihtoehto.
- Ohjelma on nyt valmis käynnistettäväksi. Voit vielä peruuttaa edellisiin kohtiin tässä vaiheessa tehdäksesi muutoksia.
Työpöytäsovelluksen asetukset
- Ohjeet selainversion asetuksiin löydät tästä. Työpöytäversiossa vastaavat löytyvät hiukan eri paikoista.
- Asetuksiin pääset klikkaamalla mutterin kuvaa oikeasta yläkulmasta
- Täytä yrityksen tiedot. Nämä ovat tietokonekohtaisia eivätkä ole yhteydessä tietokantaan.
- Täytä Yhteysasetukset-välilehden tiedot tarkasti saamiesi tietokantatietojen perusteella. Jos käytit käynnistyksen pikakoodia valmisteluvaiheessa, tietokannan tiedot pitäisivät olla ajan tasalla.