Markkinointiluvan käyttö viestinnässä
Versio hetkellä 20. toukokuuta 2020 kello 15.04 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset) (Ak: Uusi sivu: '''HUOM. Sivua uudistetaan ja se on työn alla. Pahoittelemme häiriötä.''' *Markkinointilupaa kysytään asiakkailta, jotta heille voidaan lähettää markkinointiviestejä. Hy...)
HUOM. Sivua uudistetaan ja se on työn alla. Pahoittelemme häiriötä.
- Markkinointilupaa kysytään asiakkailta, jotta heille voidaan lähettää markkinointiviestejä. Hyväksyessään markkinointiviestit asiakkaalla tulee olla myös tiedossa, miten hän pystyy saamaan nimensä pois markkinointiviestilistalta.
Markkinointilupa
- Lupaa markkinoinviestien lähettämiseen kysytään Asiakasnäkymän eli nettivarauksen varauslomakkeen lopussa.
- Toiminnossa on eroja riippuen siitä, onko käytössä oleva versio NV5 vaiko NV6.
- Voit vaikuttaa markkinointiluparastien näkyvyyteen Yhteisissä asetuksissa: Ylläpito -> Asetukset -> Yhteiset asetukset -> Asiakasnäkymän asetukset -> kohta Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut. Lisää tietoja Yhteisistä asetuksista löydät täältä: Yhteiset asetukset
- Valittavat rastit tehdään kohdassa: Lisätietokentät.
- Markkinointilupaa koskevat lisätietokentät, joissa lisätietotyyppinä "Markkinointiluvan tyyppi".
- Lisätietokenttien otsikoiden tulee olla tarkalleen Lisätietokentät-ohjeen Asiakkaan lisätietokentät -kuvan otsikoiden mukaiset (eli esimerkiksi "Tekstiviestillä", "Sähköpostilla", "Kirjepostilla").
- Jos kirjoitat otsikoksi jotain muuta, kohta "Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut" katoaa Yhteisistä asetuksistasi ja asiakkaat lisätään automaattisesti markkinointiviestilistalle sen jälkeen, kun he ovat lähettäneet varauslomakkeen.
- NV5: kaikki lisäämäsi Markkinointiluvan tyypit näkyvät varauslomakkeen lopussa.
- NV6: Valintaruudut tulevat näkyviin varauslomakkeen loppuun sen mukaan, mitä tietoja asiakas on täyttänyt.
- Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan Asiakkaan lisätiedot.
- Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella. Jos tällä kertaa hän ei anna lupaa, Arvo "Kyllä" poistuu. Lisätietoihin jää vain tyhjä otsikko.
- Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.
Voimassa olevat markkinointiluvat
- Ohjeet voimassaolevien markkinointilupien tarkistamiseen löydät täältä: Haku asiakkaan lisätiedoista (havainnollistava kuva otsikon yläpuolella).
Markkinointiviestin lähettäminen
- Ohjeet markkinointiviestien tekemiseen löydät täältä: Viestipohjan lisäys.
- Ohjeet markkinointiviestin lähettämiseen massapostina löydät täältä: Tee massapostitus sähköpostilla.
- HUOM. Massapostitus-toiminto on vielä testausvaiheessa ja se ei toimi moitteettomasti. Lisäksi massapostitus vaatii ulkopuolisen sähköpostipalvelun tai -välittäjän.
Tällä hetkellä varmin tapa lähettää markkinointiviestejä:
- Tee asiakashaku.
- Paina Toiminnot -> Vie sähköpostiosoitteet CSV-tiedostoon.
- Avaa CSV - Kopioi koko sarake, missä sähköpostiosoitteita on
- Siirrä osoitteet omassa sähköpostissasi kirjoittamasi markkinointiviestin vastaanottajat kenttään
- Kirjoita viesti ja lähetä.