Loikkaa: valikkoon, hakuun

Markkinointiluvan käyttö viestinnässä

Versio hetkellä 22. toukokuuta 2020 kello 09.09 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset) (Markkinointilupa)

HUOM. Sivua uudistetaan ja se on työn alla. Pahoittelemme häiriötä.

  • Markkinointilupaa kysytään asiakkailta, jotta heille voidaan lähettää markkinointiviestejä. Hyväksyessään markkinointiviestit asiakkaalla tulee olla myös tiedossa, miten hän pystyy saamaan nimensä pois markkinointiviestilistalta.

Markkinointilupa

  • Lupaa markkinoinviestien lähettämiseen kysytään Asiakasnäkymän eli nettivarauksen varauslomakkeen lopussa.
    • Toiminnossa on eroja riippuen siitä, onko käytössä oleva versio NV5 vaiko NV6.
  • Voit vaikuttaa markkinointiluparastien näkyvyyteen Yhteisissä asetuksissa: Ylläpito -> Asetukset -> Yhteiset asetukset -> Asiakasnäkymän asetukset -> kohta Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut. Lisää tietoja Yhteisistä asetuksista löydät täältä: Yhteiset asetukset
  • Valittavat rastit tehdään kohdassa: Lisätietokentät.
    • Markkinointilupaa koskevat lisätietokentät, joissa lisätietotyyppinä "Markkinointiluvan tyyppi".
    • Lisätietokenttien otsikoiden tulee olla tarkalleen Lisätietokentät-ohjeen Asiakkaan lisätietokentät -kuvan otsikoiden mukaiset (eli esimerkiksi "Tekstiviestillä", "Sähköpostilla", "Kirjepostilla").
      • Jos kirjoitat otsikoksi jotain muuta, kohta "Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut" katoaa Yhteisistä asetuksistasi ja asiakkaat lisätään automaattisesti markkinointiviestilistalle sen jälkeen, kun he ovat lähettäneet varauslomakkeen.
    • NV5: kaikki lisäämäsi Markkinointiluvan tyypit näkyvät varauslomakkeen lopussa.
    • NV6: Valintaruudut tulevat näkyviin varauslomakkeen loppuun sen mukaan, mitä tietoja asiakas on täyttänyt.
      • Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla.
  • Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan Asiakkaan lisätiedot.
    • Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "Kyllä", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen.
    • Jos Sisältö-sarake on tyhjä, ei asiakas ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen.

Lisatietokentat Tekstiviestilla Sahkopostilla.jpg

  • Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella.
    • Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.


Voimassa olevat markkinointiluvat

  • Ohjeet voimassaolevien markkinointilupien tarkistamiseen löydät täältä: Haku asiakkaan lisätiedoista (havainnollistava kuva otsikon yläpuolella).

Markkinointiviestin lähettäminen

  • Ohjeet markkinointiviestien tekemiseen löydät täältä: Viestipohjan lisäys.
  • Ohjeet markkinointiviestin lähettämiseen massapostina löydät täältä: Tee massapostitus sähköpostilla.
    • HUOM. Massapostitus-toiminto on vielä testausvaiheessa ja se ei toimi moitteettomasti. Lisäksi massapostitus vaatii ulkopuolisen sähköpostipalvelun tai -välittäjän.

Tällä hetkellä varmin tapa lähettää markkinointiviestejä:

  1. Tee asiakashaku.
  2. Paina Toiminnot -> Vie sähköpostiosoitteet CSV-tiedostoon.
  3. Avaa CSV - Kopioi koko sarake, missä sähköpostiosoitteita on
  4. Siirrä osoitteet omassa sähköpostissasi kirjoittamasi markkinointiviestin vastaanottajat kenttään
  5. Kirjoita viesti ja lähetä.