Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?
Versio hetkellä 19. lokakuuta 2021 kello 09.27 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)
Viestin peruutuslinkki on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.
- Voit itse muokata viestipohjia lisäämällä niihin peruutuslinkin. Katso ohje: Viestipohjien muokkaus
- Varauksen Vahvistus -sähköpostiviestissä ja Vahvistus -tekstiviestissä peruutuslinkki toimii automaattisesi.
- Jos haluat käyttää peruutuslinkkiä varauksen Muistutus -sähköpostiviestissä ja Muistutus -tekstiviestissä, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) ajas.fi
Lisää peruutuslinkki viestipohjaan
Asiakkaan saama viesti
Peruutuslinkin koodi on: {url_peruutus}
Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.
- Huom: Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.
Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:
- Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
- Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.
Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:
- Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?