Kuitin lähettäminen sähköpostilla
Kuitin lähettäminen sähköpostilla
Kuitin voi lähettää suoraan asiakkaan sähköpostiin. Jotta tämä onnistuisi:
- Asiakkaan sähköpostiosoite on löydyttävä asiakaskortilta.
- Oman sähköpostinpalveluntarjoajan sähköpostiasetukset on lisättävä järjestelmään. Katso myös ohje: Sähköpostiasetukset.
1) Jos käynti on maksettu pikamaksuna, avaa maksu Käyntilomakkeella olevasta maksusuorituksen "Näytä" -napista.
2) Jos kuitin lähettäminen sähköpostilla on mahdollista, kirjekuori-ikoni ilmestyy näkyviin. Jos kirjekuorta ei näy:
- Käynnissä olevan asiakkaan sähköpostiosoitetta ei löydy asiakaskortilta tai
- Ajas-ohjelmasta ei löydy toimivia sähköpostiasetuksia.
3) Jos maksu on suoritettu suoraan kassalla ilman käyntiä, Kassa-lomakkeelle pitää valita asiakas.
Kuitti lähetetään painamalla kirjekuori-ikonia. Onnistuneesta lähetyksestä näkyy ilmoitus: "Kuitti lähetetty asiakkaalle".
Asiakas saa kuitin sähköpostiin PDF-liitetiedostona.