Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Ajas Nettivaraus” versioiden välillä

(Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle)
Rivi 35: Rivi 35:
 
*Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
 
*Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
 
*Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
 
*Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
**Varattava aika (kuukausia) tai Varattava aika (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.  
+
**Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.  
**Varaukset työryhmään kuulumattomille -asetus = Kyllä.
+
**Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.
  
 
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.  
 
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.  

Versio 9. toukokuuta 2018 kello 10.19

Internet-ajanvarauksen käyttöönotto

Integrointi nettisivuille
Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä. Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "OMA_TUNNUS" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:

  • Tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiin heti Ajas-tilauksen tekemisen jälkeen
  • Ajas Touchin Asetukset -sivulta, Ulkoasun asetukset -välilehdeltä kohdasta Liitä asiakasnäkymä kotisivuillesi. Katso myös Ulkoasun asetukset.


Asiakasnäkymän integrointi kotisivuillenne. Esimerkki sivu: | Demo ajanvaraus

<div id="ajas-ajanvaraus"></div>
<script type="text/javascript" src="https://nettivaraus5.ajas.fi/iframe.php?lid=OMA_TUNNUS"></script>

Asiakasnäkymän linkin lisääminen kotisivuillenne:

 
<a href="https://nettivaraus5.ajas.fi/ajanvaraus.php?lid=OMA_TUNNUS" target="_blank">Ajanvaraus</a>



Teeman valinta
Asiakasnäkymään on valittavissa muutama valmis ulkoasuteema. Vaihtoehdot löytyvät Asetukset -sivulta Ulkoasun asetukset -välilehdeltä. Valittu teema vaikuttaa koko tilin ulkoasuun. Asiakasnäkymään voidaan asetuksilla valita joko päivä- tai viikkonäkymä. Nämä valinnat voi tehdä toimipistekohtaisesti. Katso ohjevideo Asiakasnäkymän teeman valinta.

Luo oma teema

Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle

Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :

  • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
  • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
    • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
  • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
  • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
    • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
    • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.

Katso miten tämä tapahtuu käytännössä seuraavasta videosta