Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Ajas Nettivaraus” versioiden välillä

(Kuvalliset ohjeet asetuksista)
(Kuvalliset ohjeet asetuksista)
Rivi 48: Rivi 48:
 
<br>
 
<br>
 
'''Toimipiste-lomake'''
 
'''Toimipiste-lomake'''
 +
*Aukioloatat: Toimipisteellä on aukioloajat<br>
 +
*Asetukset: Toimipiste näkyy nettivarauksessa<br>
 +
 +
[[Tiedosto:toimipiste-aukioloajat.jpg|none]]
 +
[[Tiedosto:toimipiste-asetukset.jpg|none]]
 +
<br>
  
 
*Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
 
*Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).

Versio 27. kesäkuuta 2018 kello 11.47

Internet-ajanvarauksen käyttöönotto

Integrointi nettisivuille


Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä. Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "OMA_TUNNUS" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:

  • Tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiin heti Ajas-tilauksen tekemisen jälkeen
  • Ajas Touchin Asetukset -sivulta, Ulkoasun asetukset -välilehdeltä kohdasta Liitä asiakasnäkymä kotisivuillesi. Katso myös Ulkoasun asetukset.


Asiakasnäkymän integrointi kotisivuillenne. Esimerkki sivu: | Demo ajanvaraus

<div id="ajas-ajanvaraus"></div>
<script type="text/javascript" src="https://nettivaraus5.ajas.fi/iframe.php?lid=OMA_TUNNUS"></script>

Asiakasnäkymän linkin lisääminen kotisivuillenne:

 
<a href="https://nettivaraus5.ajas.fi/ajanvaraus.php?lid=OMA_TUNNUS" target="_blank">Ajanvaraus</a>



Teeman valinta


Asiakasnäkymään on valittavissa muutama valmis ulkoasuteema. Vaihtoehdot löytyvät Asetukset -sivulta Ulkoasun asetukset -välilehdeltä. Valittu teema vaikuttaa koko tilin ulkoasuun. Asiakasnäkymään voidaan asetuksilla valita joko päivä- tai viikkonäkymä. Nämä valinnat voi tehdä toimipistekohtaisesti. Katso ohjevideo Asiakasnäkymän teeman valinta.

Luo oma teema


Ohjeita tulossa myöhemmin.

Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle

Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset .

Muistilista asetuksista

  • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
  • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
    • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
  • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
  • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
    • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
    • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.

Kuvalliset ohjeet asetuksista


Toimipiste-lomake

  • Aukioloatat: Toimipisteellä on aukioloajat
  • Asetukset: Toimipiste näkyy nettivarauksessa
Toimipiste-aukioloajat.jpg
Toimipiste-asetukset.jpg


  • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
  • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
    • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
  • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
  • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
    • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
    • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä. Video-ohje: