Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asiakas ei saanut varauksestaan ilmoitusviestiä tai muistutusviestiä, missä vika?” versioiden välillä

(Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta)
Rivi 33: Rivi 33:
  
 
'''3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla'''<br>
 
'''3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla'''<br>
* Kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.
+
* Kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle.  
 +
Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite ja/tai puhelinnumero, johon viestin olisi pitänyt lähteä.

Versio 12. tammikuuta 2021 kello 14.19

Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta


Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä. Miten selvitän ongelman?

1. Tarkista ensin varauksen tapahtumaloki
Klikkaa ensin "Muokattu viimeksi", jonka jälkeen "Kaikki tapahtumat"

Varauksen tapahtumaloki.jpg

Tapahtuman sivulla on koostettu kaikki varauksesta lähteneet viestit seuraavan kuvan mukaisesti.

  • 1) Varaus on tehty Nettivaraus 5 -sovelluksessa. Varaus on siis tehty nettivarauksen kautta.
  • 2-4) Sähköpostiviesteihin liittyviä lokimerkintöjä.
  • 5-7) Tekstiviesteihin liittyviä lokimerkintöjä.


Tapahtumaloki1.jpg

Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa, että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen.
Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen lähettämää viestiä.
Syy tähän on useimmiten siinä, että sähköpostitiliä ei ole olemassa tai sähköpostilaatikko on ollut täynnä lähetyshetkellä.

2. Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä, eli koko merkintää ei näy:

  • Tarkista asetukset.
    • Ajanvarauksen asetukset: Ilmoitukset ja muistutukset. Asetukset ovat toimipistekohtaiset.
    • Yhteiset asetukset: Vahvistukset ja muistutukset.. Asetukset koskevat kaikkia toimipisteitä.
  • Onhan asiakkaan sähköposti oikein?
  • Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?
    • Riittävän uusi versio on Nettivaraus 6 tai versio 8425 Nettivaraus 5 -näkymästä.
    • Voit tarkistaa Nettivaraus 5 versiosi asiakasnäkymän osoiteriviltä.

NV5 versio.jpg


3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla

  • Kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle.

Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite ja/tai puhelinnumero, johon viestin olisi pitänyt lähteä.