Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asiakas on ilmoittanut muutoksia yhteystietoihin, tarkista asiakaskortin lisätiedoista?” versioiden välillä

Rivi 48: Rivi 48:
 
*ajassystem_new_address: Asiakas on ilmoittanut uuden postiosoitteen
 
*ajassystem_new_address: Asiakas on ilmoittanut uuden postiosoitteen
  
Edelleen kannattaa toimia niin, että kun asiakkaan muuttuneet tiedot on käsitelty, eli vaihdettu asiakaskorttiin oikeat uudet ilmoitetut tiedot, asiakaskortin "Asiakkaa lisätiedot" -linkin alla olevat ilmoitukset kannattaa poistaa. Koska jos asiakas ilmoittaa joskus myöhemmin seuraavia uusia tietoja, nämä pystyvät tulostumaan näkyviin myös.
+
Edelleen kannattaa toimia niin, että kun asiakkaan muuttuneet tiedot on käsitelty, eli vaihdettu asiakaskorttiin oikeat uudet ilmoitetut tiedot, asiakaskortin "Asiakkaan lisätiedot" -linkin alla olevat ilmoitukset kannattaa poistaa. Koska jos asiakas ilmoittaa joskus myöhemmin seuraavia uusia tietoja, nämä pystyvät tulostumaan näkyviin myös.

Versio 2. kesäkuuta 2023 kello 15.17

Nettivaraus 6 -vakaan version käyttäjäjille

Katso ohjeen lopussa uudistukset, mitkä on 2.6.2023 julkaistu Nettivaraus 6 Beta-version käyttäjille.

Varauksen-lisatiedot-tarkista.jpg

Varauksen lisätiedoissa oleva ilmoitus "Asiakas on ilmoittanut muutoksia yhteystietoihin, tarkista asiakaskortin lisätiedoista." on järjestelmän luoma ilmoitus asiakaspalvelijalle siitä, että asiakas on nettivarausta tehdessään ilmoittanut muuttuneita perustietoja kuten puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite, postinumero tai postitoimipaikka.

Asiakas on tunnistettu samaksi asiakkaaksi, mutta hän on varausta tehdessään ilmoittanut erilaisia tietoja kuin mitä asiakaskortilla on. Varauksessa annetut erilaiset tiedot eivät ylikirjoita asiakaskortilla olevia tietoja (muuten kuin poikkeusasetuksella, jolla sallitaan kirjautuneen käyttäjän muuttaa asiakaskortin tietoja).

Muuttuneet tiedot eivät aikaisemmin ole tallentuneet minnekään ja nyt lukuisten pyyntöjen vuoksi asiakkailtamme, ne tallennetaan asiakaskortin "Asiakkaan lisätiedot" linkin alle.

Jos näette tämän ilmoituksen, avatkaa asiakkaan asiakaskortilta "Asiakkaan lisätiedot". Sen alta näkyy mitkä tiedot on annettu varausta tehdessä eri tavalla.

Lisapuhelin-ja-sahkoposti.jpg


Kun asiakas tulee seuraavan kerran, voitte tarkistaa tämän asiakkaalta ja varmistaa että asiakaskortille tulee muokatuski nyt oikeat tiedot.

Kun olette tarkistaneet tilanteen, voitte poistaa varauksen lisätiedon. Ja poistakaa Asiakkaan lisätiedoissa olevat tiedot, kun ne on käsitelty.

Jos ilmoitus näkyy lisäksi Varausnäkymässä, se johtuu siitä, että teillä on Käyttäjäprofiilissa päällä asetus: Näytä lisätiedot - Varauksen lisätiedot.

Puhelinnumero voi olla erilainen, jos varauslomakkeella on kysytty myös henkilötunnusta. Asiakasviestinnässä asiakas saa vahvistus- ja muistutusviestin molempiin osoitteisiin (sähköposti) tai puhelinnumeroon, jos tekstiviestit ovat käytössä.



Nettivaraus 6 -Beta version käyttäjäjille

"Asiakas on ilmoittanut muutoksia yhteystietoihin, tarkista asiakaskortin lisätiedoista." -ilmoitus on aiheuttaut asiakaspalautetta, ja päätimme muuttaa tämän toiminnon näkyvyyttä vielä uudelleen.

NV6-Beta version käyttäjille tämä muutos on jo voimassa, 2.6.2023 alkaen. Vakaaseen versioon se päivitetään lähiaikoina.

1. Ilmoitus tulee asiakaskortin Asiakkaan lisätiedot -linkin alle kuten aikaisemminkin.

Muuttuneet tiedot asiakaskortilla.png

2. Varauksen lisätietokenttään ei enää tule ilmoitusta "Asiakas on ilmoittanut muutoksia yhteystietoihin, tarkista asiakaskortin lisätiedoista."

3. Sen sijaan Varaukseen tulee erilliset lisätiedot ja näkyvät toistaiseksi seuraavasti. Otsikot kääntyy selkokielelle seuraavassa Ajas Touchin päivityksessä.

Muuttuneet tiedot varauksessa.png

  • ajassystem_new_phone_number: Asiakas on ilmoittanut uuden puhelinnumeron
  • ajassystem_new_email_address: Asiakas on ilmoittanut uuden sähköpostiosoitteen
  • ajassystem_new_address: Asiakas on ilmoittanut uuden postiosoitteen

Edelleen kannattaa toimia niin, että kun asiakkaan muuttuneet tiedot on käsitelty, eli vaihdettu asiakaskorttiin oikeat uudet ilmoitetut tiedot, asiakaskortin "Asiakkaan lisätiedot" -linkin alla olevat ilmoitukset kannattaa poistaa. Koska jos asiakas ilmoittaa joskus myöhemmin seuraavia uusia tietoja, nämä pystyvät tulostumaan näkyviin myös.