Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asiakkaat” versioiden välillä

(Asiakkaan lisäys)
(Asiakaskortti ja asiakkaan tiedot)
Rivi 13: Rivi 13:
 
<br>
 
<br>
  
===Asiakaskortti ja asiakkaan tiedot===
+
===Asiakaskortin lisätoiminnot===
 
<br>
 
<br>
 
*Asiakaskortissa on myös erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä toimintoja. Siihen voidaan tallentaa myös erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.
 
*Asiakaskortissa on myös erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä toimintoja. Siihen voidaan tallentaa myös erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.

Versio 15. marraskuuta 2017 kello 13.52

Asiakkaan lisäys


  • Ajas Asiakashallintaan voidaan tallentaa asiakkaiden tietoja. Uusi asiakas voidaan lisätä valitsemalla Asiakkaat-näkymä päävalikosta ja näkymän avauduttua painamalla oikeasta yläkulmasta keltaista "Lisää asiakas" -painiketta.



Asiakkaat lisaa asiakas2.png



Asiakas10.jpg


Asiakaskortin lisätoiminnot


  • Asiakaskortissa on myös erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä toimintoja. Siihen voidaan tallentaa myös erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.
  • "Asiakkaan historia" -osiosta voidaan tarkistella asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa ja avata näiden tapahtumien tiedot tarkempaa tarkastelua varten.


Asiakas2.jpg


  • "Asiakkaan lisätiedot" -osiosta voidaan asettaa asiakkaalle erinäisiä lisätietoja, kuten ammatti, harrastukset, sairaudet tai vammat, lääkitys, syntymäaika tai, että saako asiakkaan tietoja luovuttaa kolmansille osapuolille.


Asiakas3.jpg


Yritysasiakkaan lisäys


  • Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi.
Asiakkaat lisaa asiakas3.png