Loikkaa: valikkoon, hakuun

Asiakkaat

Versio hetkellä 16. marraskuuta 2017 kello 14.14 – tehnyt Paivittaja (keskustelu | muokkaukset) (Asiakaskortin lisätoiminnot)

Asiakkaan lisäys


  • Ajas Asiakashallintaan voidaan tallentaa asiakkaiden tietoja. Uusi asiakas voidaan lisätä valitsemalla Asiakkaat-näkymä päävalikosta ja näkymän avauduttua painamalla oikeasta yläkulmasta keltaista "Lisää asiakas" -painiketta.
  • Asiakaskorttiin kannattaa lisätä heti luontivaiheessa asiakkaan perustiedot kuten nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja osoitetiedot.
  • Asiakaskortista löytyy perustietojen lisäksi paljon eri toimintoja ja ominaisuuksia, joista tarkemmat ohjeet alempana.


Asiakkaat lisaa asiakas2.png


Asiakas uusi.png


Asiakaskortti


Asiakas10.jpg


Asiakaskortin lisätoiminnot


  • Asiakaskortin lisätoiminnoissa on erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä osioita. Niihin voidaan esimerkiksi tallentaa erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.
  • "Asiakkaan historia" -osiosta voidaan tarkistella asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa ja avata näiden tapahtumien tiedot tarkempaa tarkastelua varten.


Asiakas2.jpg


  • "Asiakkaan lisätiedot" -osiosta voidaan asettaa asiakkaalle erinäisiä lisätietoja, kuten ammatti, harrastukset, sairaudet tai vammat, lääkitys, syntymäaika tai, että saako asiakkaan tietoja luovuttaa kolmansille osapuolille.


Asiakas3.jpg


  • "Asiakkaan lahjakortit" -osiosta voidaan tarkastella asiakkaalle kirjattujen lahjakorttien tietoja. Lahjakortin myyminen asiakkaalle tapahtuu alempaa "Toiminnot"-osiosta tai Lahjakortit-välilehdeltä. Lisää tietoa lahjakorteista löydät tästä.


Asiakas4.jpg


  • "Potilaskertomus"-osio löytyy vain Ajas Touchin lääkäreille tarkoitetusta versiosta. Tästä osiosta voidaan lisätä vastaanottokäyntejä ja tarkistella niiden tietoja.


Asiakas5.jpg


  • "Liitä tiedostoja" - osiosta voidaan liittää asiakkaaseen liittyviä tiedostoja. Huomaa, että ennen tämän toiminnon käyttämistä, tulee tiedostopalvelu ottaa käyttöön. Vasemmalla puolella olevalla "Lähetä tiedostoja..." -painikkeella voidaan tallentaa järjestelmään uusi tiedosto ja oikealla olevalla "Valitse tiedosto..." -painikkeella voidaan etsiä järjestelmään aikaisemmin tallennettu tiedosto ja liittää se kyseisen asiakkaan asiakaskorttiin. Lisää ohjeita tiedostopalveluun ja sen käyttöön ottamiseen liittyen löydät tästä.


Asiakas6.jpg


Yritysasiakkaan lisäys


  • Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi.
Asiakkaat lisaa asiakas3.png