Loikkaa: valikkoon, hakuun

Estetyt asiakaspalvelijat

Joskus asiakaspalvelija saattaa joutua tilanteeseen, jossa hän kokee häirintää tai sopimatonta käyttäytymistä jonkun tietyn asiakkaan kohdalla.

  • Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
  • Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
  • Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) ajas.fi.

Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti:

Luo estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä

Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.

Lisatieto-estetyt.jpg

1) Lisätietokentän otsikko asiakaskortilla. Tämän voi itse valita.
2) Lisätietotyyppi on valittava olemaan "Estetyt asiakaspalvelijat".
3) Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".

Etsi asiakaspalvelijan ID-numero

Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti:

  • Avaa asiakaspalvelijan työntekijä -kortti. ID-numero on URL:n viimeinen numero. Tässä esimerkissä työntekijän ID-numero on 3.

Estetyt - työntekijä id.jpg

Eston luominen asiakaskortille

Estetyt - asiakaskortti.jpg

  • Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.
  • Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: Asiakkaan lisätiedot.
  • Lisää sarakkeeseen "Sisältö" estettävän asiakaspalvelijan ID-numero. Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän ID-numeron. Muista tallentaa lomake.


Kun asiakas seuraavan kerran kirjautuu asiakasnäkymään, hänelle näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja. Estetyt - asiakasnäkymä.jpg