Miten vastaanoton (respa) monen käyttäjän kirjautuminen samaan koneeseen kannattaa järjestää?
Ajas-ohjelman käyttöön suositellaan, että kaikilla saman tilin käyttäjillä on omat kirjautumistunnukset ja yksilöllinen sähköpostiosoite. Syitä tälle ovat esimerkiksi:
- Monet järjestelmän toiminnot keräävät lokitietoja käyttäjistä. Lokeja lisätään koko ajan toimintoihin, joissa niitä ei vielä ole ollut. Lokeista selviää mm:
- Kuka varauksen on lisännyt, muokannut tai poistanut?
- Kuka on muokannut käyntiä tai asiakaskorttia ?
- Kuka on katsellut asiakkaan tietoja, mitä tietoja ja milloin? Asiakkaan GDPR-tulosteeseen voi Ajas Touchin Esijulkaisuversiosta 11/2022 alkaen tulostaa itse myös varausten, käyntien, asiakaskortin ja potilaskertomuksen katselutiedot.
- Unohtuiko salasana -toimintoa voi käyttää vain, jos omassa työntekijäprofiilissa on yksilöllinen sähköpostiosoite.
Jos toimipisteessä on vastaanotto / respa ja vastaanotossa työskentelee päivän aikaan useita eri työntekijöitä, myös samanaikaisesti, miten kirjautumistunnusten jatkuva vaihtaminen sujuu helpoiten?
Vaihda käyttäjää + Salasana tai PIN-koodi
Nopein tapa käyttäjän vaihdolle on suorittaa "Vaihda käyttäjää" -toiminto.
1) Kun olet kirjautumassa koneelle, jota joku muu on käyttänyt:
- Paina kirjautuneen käyttäjän nimen alla: Vaihda käyttäjää
- Valitse oma käyttäjänimesi listasta
- Syötä salasana tai PIN-koodi.
Katso ohje täältä: Vaihda käyttäjää + Salasana tai PIN
2) Kun olet poistumassa respasta ja joku muu tulee tilallesi:
- Paina kirjautuneen käyttäjän nimen alla: Vaihda käyttäjää. Tämä toiminto lukitsee oman kirjautumisesi.
Katso ohje täältä: Istunnon lukitseminen Vaihda käyttäjää -toiminnolla