Login Logout
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(Yhtä välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
 +
====Ryhmävarauksen tekeminen====
 +
Ryhmävarauksen käyttötapoja voi olla hyvin monenlaisia. Paras toteutustapa voi riippua näistä. <br>
  
 +
[[Tiedosto:ryhmavaraus1.jpg]]<br><br>
 +
 +
*Tee uusi palvelu normaalisti.
 +
*Määritä ryhmän koko olemaan se, kuinka monta paikkaa ryhmään saa varata samanaikaisesti.
 +
 +
[[Tiedosto:ryhmavaraus4.jpg]]<br><br>
 +
 +
*Kun kyseistä palvelua varataan samaan aikaan, varaukset näkyvät päällekkäin varausnäkymässä.
 +
*Pieni haaste voi tulla kalenterin solunäkymän kanssa, jos ryhmän koko on 20! Mutta kaikki varaukset ovat siellä.
 +
<br><br>
 +
Jos ryhmävaraus on tyyppiä "liikuntatunti, joka tiistai, klo 14-15", käyttöön voidaan ottaa toinen uusi ominaisuus, Palvelun aikataulutus saatavuuden mukaan.
 +
 +
[[Tiedosto:ryhmavaraus2.jpg]]<br><br>
 +
 +
*Palvelulle tehdään työntekijäliitos normaalilla tavalla (Huom. Työntekijän ei aina tarvitse olla tyyppiä henkilö. )
 +
*Kun tehty resurssiliitos on aktiivinen, paina Muokkaa aikataulua.
 +
 +
[[Tiedosto:ryhmavaraus3.jpg]]<br><br>
 +
 +
*Palvelun pituus oli 60 min, joten valitsin tässä esimerkissä Saatavuuden olemaan Tiistai, klo 14-15.
 +
 +
[[Tiedosto:ryhmavaraus5.jpg]]<br><br>
 +
 +
*Ryhmävaraus -palvelun voi nyt varata vain Ti klo, 14. Kaikki muut ajanvarauksen asetukset ja vuorot vaikuttavat myös saatavuuteen normaalisti.
 +
<br>
 +
Huom: Käyttötavasta riippuen kannattaa kokeilla mikä on paras tapa tehdä tämä. Ryhmävaraus toimii vain NV6-asiakasnäkymässä, mikä teillä onkin jo käytössä.<br>
 +
 +
*Annetaanko "Ryhmävarauspalvelun" olla saatavilla samaan aikaan kaikkien muiden ko. työntekijän/resurssin palvelujen kanssa, vai kannattaisiko sille tehdä oma toimipiste? Oman toimipisteen etuna on se, että yhdelle tietylle palvelulle voi asettaa ihan omanlaiset varausasetukset ja varausyksikön pituuden.
 +
 +
*Onko "Ryhmävaraus" dynaaminen - järjestelmän puolesta se voi olla. Eli jos tyäntekijällä on sekä normaalipalveluita että ryhmäpalveluita, ja kukaan ei ilmoittaudu "ryhmäpalveluun", aika on vapaasti käytettävissä myös muihin palveluihin....
  
  

Versio 9. tammikuuta 2020 kello 15.10

Ryhmävarauksen tekeminen

Ryhmävarauksen käyttötapoja voi olla hyvin monenlaisia. Paras toteutustapa voi riippua näistä.

Ryhmavaraus1.jpg

  • Tee uusi palvelu normaalisti.
  • Määritä ryhmän koko olemaan se, kuinka monta paikkaa ryhmään saa varata samanaikaisesti.

Ryhmavaraus4.jpg

  • Kun kyseistä palvelua varataan samaan aikaan, varaukset näkyvät päällekkäin varausnäkymässä.
  • Pieni haaste voi tulla kalenterin solunäkymän kanssa, jos ryhmän koko on 20! Mutta kaikki varaukset ovat siellä.



Jos ryhmävaraus on tyyppiä "liikuntatunti, joka tiistai, klo 14-15", käyttöön voidaan ottaa toinen uusi ominaisuus, Palvelun aikataulutus saatavuuden mukaan.

Ryhmavaraus2.jpg

  • Palvelulle tehdään työntekijäliitos normaalilla tavalla (Huom. Työntekijän ei aina tarvitse olla tyyppiä henkilö. )
  • Kun tehty resurssiliitos on aktiivinen, paina Muokkaa aikataulua.

Ryhmavaraus3.jpg

  • Palvelun pituus oli 60 min, joten valitsin tässä esimerkissä Saatavuuden olemaan Tiistai, klo 14-15.

Ryhmavaraus5.jpg

  • Ryhmävaraus -palvelun voi nyt varata vain Ti klo, 14. Kaikki muut ajanvarauksen asetukset ja vuorot vaikuttavat myös saatavuuteen normaalisti.


Huom: Käyttötavasta riippuen kannattaa kokeilla mikä on paras tapa tehdä tämä. Ryhmävaraus toimii vain NV6-asiakasnäkymässä, mikä teillä onkin jo käytössä.

  • Annetaanko "Ryhmävarauspalvelun" olla saatavilla samaan aikaan kaikkien muiden ko. työntekijän/resurssin palvelujen kanssa, vai kannattaisiko sille tehdä oma toimipiste? Oman toimipisteen etuna on se, että yhdelle tietylle palvelulle voi asettaa ihan omanlaiset varausasetukset ja varausyksikön pituuden.
  • Onko "Ryhmävaraus" dynaaminen - järjestelmän puolesta se voi olla. Eli jos tyäntekijällä on sekä normaalipalveluita että ryhmäpalveluita, ja kukaan ei ilmoittaudu "ryhmäpalveluun", aika on vapaasti käytettävissä myös muihin palveluihin....


Tapahtumaloki - UKK - kuvat

Tähän tulee parempi otsikko.

Ajanvarauksen asetus: Automaattiset muistutukset pitää olla kytketty asentoon Kyllä.


Tapahtumaloki1.jpg

Tapahtumaloki2.jpg

Tapahtumaloki3.jpg

Ennakkomaksuominaisuus

Tästä tulee oma sivu. Millä otsikolla.

Ajas -järjestelmän asiakasnäkymään eli nettivaraukseen on mahdollista lisätä ennakkomaksuominaisuus, jolla varauksen voi maksaa tai on maksettava ennakkoon. Ennakkomaksuominaisuus voi olla siis valinnainen, jolloin asiakkaalle jää myös vaihtoehto "Maksa paikanpäällä" tai se voi olla vaadittu, jolloin varausta ei vahvisteta ellei maksua ole suoritettu.

  • Ennakkomaksuominaisuus on maksullinen lisäpalvelu.
  • Toistaiseksi vain Checkout -maksutapa on tuettu.

Varausten-maksaminen-ennakkoon-asetukset-1.jpg

Palvelu-ennakkomaksu.jpg


Nv6-ennakkomaksu-valinta-1.jpg

Nv6-ennakkomaksu-pakollinen-1.jpg

Nv6-ennakkomaksu-checkout-1.jpg

Nv6-ennakkomaksu-lahjakortti-1.jpg


                          • NV5************************************

Varausten-maksaminen-ennakkoon-asiakasnakyma-vapaaehtoinen.jpg

Pakollinen-ennakkomaksu-verkko-lahjakortti-1.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon1-1.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon2.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon-kesken.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon-kesken2.jpg

Laskuista

Mieti sopiva otsikko.

Case:

  • Allu Asiakas, 2 käyntiä 30.9. ja 1.10., Yritysmaksaja maksaa 70%, Maksaa itse 30 %, Maksaa itse jälkilaskutuksen kautta koontilaskulla.
  • Essi Asiakas, 2 käyntiä 30.9. ja 1.10., Yritysmaksaja maksaa 70%, Maksaa itse 30 %, Maksaa itse kassalla.


Kysymykset:

Miksi Statusmerkinnät erilaiset? Merkintä viittaa asiakkaan oman maksettavan osuuden tilaan
Tiedosto:Vapautetut-kaynnit-lista.jpg

Miksi Statusmerkinnät erilaiset? Mietitään vielä
Tiedosto:Laskutetun-vapautettu-kaynti.jpg
Tiedosto:Kateisasiakkaan-vapautettu-kaynti.jpg


Kaynti-laskutusasiakas.jpg

Kaynti-kateisasiakas.jpg

Koontilasku-335-yritys.jpg

Koontilasku-336-asiakas.jpg

Maksut-asiakas.jpg


Koontilasku-335-yritys-vapautettu3009.jpg

Koontilasku-336-asiakas-vapautettu3009.jpg

Vapautetut-kaynnit-lista.jpg

Laskutetun-vapautettu-kaynti.jpg

Kateisasiakkaan-vapautettu-kaynti.jpg





Asiakkaat -toimintojen ohje-sivut: Asiakkaat

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset