Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Upotettu varauskalenteri ei toimi kunnolla?” versioiden välillä

(Ak: Uusi sivu: Tilanne:<br> Olet upottanut ajanvarauksen asiakasnäkymän omille verkkosivuillesi. Varausten tekeminen kuitenkin estyy esimerkiksi sen vuoksi, että: <br> * Varauslomake ei näy...)
(ei mitään eroa)

Versio 2. toukokuuta 2024 kello 12.37

Tilanne:

Olet upottanut ajanvarauksen asiakasnäkymän omille verkkosivuillesi. Varausten tekeminen kuitenkin estyy esimerkiksi sen vuoksi, että:

  • Varauslomake ei näy kokonaisena, eikä käyttäjä pysty skrollaamaan näkymää niin, että piiloon jääneet toiminnot kuten muut pakolliset täytettävät kentät ja "Varaa aika" -painike eivät tule näkyviin.
  • Jokin muu asiakasnäkymän toiminto näyttää jäävän piiloon

Upotus-ongelma.png

Ongelma on siinä, että upotus skripti on lisätty väärin verkkosivuille, eli eri tavalla kuin Ajas Touchin kohdassa: Ylläpito -> Asetukset -> Nettivarauksen käyttäytyminen -> Asiakasnäkymän upottaminen on kerrottu.

Nettisivulla täytyy siis olla tämä asetuksissa ilmoitettu skripti. Mikään muu ei toimi.

<div id="nettivaraus6-container"></div>
<script type="text/javascript" src="https://nettivaraus6.ajas.fi/scripts/iframe-embed.php?lid=OMA LID TUNNUS&lang=fi"></script>

Upotus tehdää kopioimalla omaa tiliäsi koskeva upotuskoodi sellaisenaan.
OMA LID TUNNUS on oman tilisi Nettivaraus 6 -linkissä ja upotuskoodissa näkyvä 12 merkin tunnus.

Katso myös ohje: Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän upottaminen omille verkkosivuille

Aina on hyvä idea myös, että verkkosivulle, vaikka heti upotetun kalenterin yläpuolelle, lisätään myös suora linkki ajanvarauskalenteriin tarjolle esimerkiksi ohjeella: Jos ajanvarauskalenteri ei avaudu selaimessasi, voit myös avata kalenterin tästä linkistä: (linkki tai painike omasta suorasta linkistä)