Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Varauksen kellonaika näkyy kalenterissa X tuntia aikaisemmin tai myöhemmin kuin oikea varauksen kellonaika, missä vika?” versioiden välillä

(Ak: Uusi sivu: text)
 
Rivi 1: Rivi 1:
text
+
Ongelma johtuu käytetyn koneen/laitteen, selaimen tai kalenterin aikavyöhykkeistä.<br>
 +
 
 +
Ajas-järjestelmä näyttää ajan aina tässä muodossa: <br>
 +
*Talviaika: Eastern European Time (EET), UTC +2
 +
*Kesäaika: Eastern European Summer Time (EEST), UTC +3
 +
 
 +
Jos kellonajat poikkeavat Suomen virallisesta ajasta itselläsi (Ajas Touch, testivaraukset, synkronoinnit), tee seuraavat tarkistukset omalla koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.<br><br>
 +
 
 +
Jos asiakkaasi ilmoittaa, että hänen tallentama varausmerkintä kalenterissa poikkeaa Suomen virallisesta ajasta, pyydä asiakasta tekemään seuraavat tarkistukset hänen käyttämällä koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa. <br><br>
 +
 
 +
 
 +
 
 +
Tarkista:<br>
 +
*Tietokoneen/laitteen aikavyöhyke ja maa-asetukset
 +
*Selaimen aikavyöhyke ja maa-asetukset
 +
*Oman kalenterin, johon varaus siirretään, aikavyöhyke ja maa-asetukset.
 +
 
 +
Kokemuksemme mukaan 999 tapausta tuhannesta toimii oikein, mutta tunnettuja poikkeamia voi aiheuttaa esimerkiksi vanhat käyttöjärjestelmän, selaimen tai kalenteriohjelman versiot tai ulkomaan mukaan tehdyt aikavyöhykeasetukset omalla koneella.<br><br>

Versio 9. joulukuuta 2020 kello 10.52

Ongelma johtuu käytetyn koneen/laitteen, selaimen tai kalenterin aikavyöhykkeistä.

Ajas-järjestelmä näyttää ajan aina tässä muodossa:

  • Talviaika: Eastern European Time (EET), UTC +2
  • Kesäaika: Eastern European Summer Time (EEST), UTC +3

Jos kellonajat poikkeavat Suomen virallisesta ajasta itselläsi (Ajas Touch, testivaraukset, synkronoinnit), tee seuraavat tarkistukset omalla koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.

Jos asiakkaasi ilmoittaa, että hänen tallentama varausmerkintä kalenterissa poikkeaa Suomen virallisesta ajasta, pyydä asiakasta tekemään seuraavat tarkistukset hänen käyttämällä koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.


Tarkista:

  • Tietokoneen/laitteen aikavyöhyke ja maa-asetukset
  • Selaimen aikavyöhyke ja maa-asetukset
  • Oman kalenterin, johon varaus siirretään, aikavyöhyke ja maa-asetukset.

Kokemuksemme mukaan 999 tapausta tuhannesta toimii oikein, mutta tunnettuja poikkeamia voi aiheuttaa esimerkiksi vanhat käyttöjärjestelmän, selaimen tai kalenteriohjelman versiot tai ulkomaan mukaan tehdyt aikavyöhykeasetukset omalla koneella.