Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Varauksen kellonaika näkyy kalenterissa X tuntia aikaisemmin tai myöhemmin kuin oikea varauksen kellonaika, missä vika?” versioiden välillä

 
Rivi 15: Rivi 15:
 
*Oman kalenterin, johon varaus siirretään, aikavyöhyke ja maa-asetukset.
 
*Oman kalenterin, johon varaus siirretään, aikavyöhyke ja maa-asetukset.
  
Kokemuksemme mukaan 999 tapausta tuhannesta toimii oikein, mutta tunnettuja poikkeamia voi aiheuttaa esimerkiksi vanhat käyttöjärjestelmän, selaimen tai kalenteriohjelman versiot tai ulkomaan mukaan tehdyt aikavyöhykeasetukset omalla koneella.<br><br>
+
Kokemuksemme mukaan käytännössä aina kellonaika toimii oikein, mutta tunnettuja poikkeamia voi aiheuttaa esimerkiksi vanhat käyttöjärjestelmän, selaimen tai kalenteriohjelman versiot tai ulkomaan mukaan tehdyt aikavyöhykeasetukset omalla koneella.<br><br>
  
 
Jos olet varma, että käytät (tai ongelman kohdannut varauksen tekijä käyttää) uusimpia versioita ohjelmista ja aikavyöhykkeenä on Suomi, mutta siitä huolimatta aika tulee kalenteriin väärin, pyydämme, että olette yhteydessä ja kerrotte seuraavat tiedot, jotta voimme selvittää tilannetta tarkemmin: <br>
 
Jos olet varma, että käytät (tai ongelman kohdannut varauksen tekijä käyttää) uusimpia versioita ohjelmista ja aikavyöhykkeenä on Suomi, mutta siitä huolimatta aika tulee kalenteriin väärin, pyydämme, että olette yhteydessä ja kerrotte seuraavat tiedot, jotta voimme selvittää tilannetta tarkemmin: <br>

Nykyinen versio 9. joulukuuta 2020 kello 11.09

Ongelma johtuu käytetyn koneen/laitteen, selaimen tai kalenterin aikavyöhykkeistä.

Ajas-järjestelmä näyttää ajan aina tässä muodossa:

  • Talviaika: Eastern European Time (EET), UTC +2
  • Kesäaika: Eastern European Summer Time (EEST), UTC +3

Jos kellonajat poikkeavat Suomen virallisesta ajasta itselläsi (Ajas Touch, testivaraukset, synkronoinnit), tee seuraavat tarkistukset omalla koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.

Jos asiakkaasi ilmoittaa, että hänen tallentama varausmerkintä kalenterissa poikkeaa Suomen virallisesta ajasta, pyydä asiakasta tekemään seuraavat tarkistukset hänen käyttämällä koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.


Tarkista:

  • Tietokoneen/laitteen aikavyöhyke ja maa-asetukset
  • Selaimen aikavyöhyke ja maa-asetukset
  • Oman kalenterin, johon varaus siirretään, aikavyöhyke ja maa-asetukset.

Kokemuksemme mukaan käytännössä aina kellonaika toimii oikein, mutta tunnettuja poikkeamia voi aiheuttaa esimerkiksi vanhat käyttöjärjestelmän, selaimen tai kalenteriohjelman versiot tai ulkomaan mukaan tehdyt aikavyöhykeasetukset omalla koneella.

Jos olet varma, että käytät (tai ongelman kohdannut varauksen tekijä käyttää) uusimpia versioita ohjelmista ja aikavyöhykkeenä on Suomi, mutta siitä huolimatta aika tulee kalenteriin väärin, pyydämme, että olette yhteydessä ja kerrotte seuraavat tiedot, jotta voimme selvittää tilannetta tarkemmin:

  • Käyttämäsi laitteen merkki ja malli
  • Käyttämäsi selain ja sen versionumero
  • Asettamasi aikavyöhyke

Kuvakaappaukset maa- ja aikavyöhykkeiden asetuksista sekä itse ongelmasta (kalenterimerkintä) auttavat asiaa eteenpäin.