Loikkaa: valikkoon, hakuun

Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?

Versio hetkellä 3. helmikuuta 2023 kello 16.50 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)

Varauksen tarkastelu ja peruminen on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.

  • Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus,
  • Tekstivieteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan. Katso ohje: Viestipohjien muokkaus

Lisää peruutuslinkki viestipohjaan
Peruutuslinkki2-nv6.jpg

Asiakkaan saama viesti
Peruutuslinkin koodi on: {url_peruutus}

Omat varaukset
Peruutuslinkki-nv6.jpg

Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.

  • Huom: Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.

Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.

Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:

  • Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
  • Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
  • Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
  • Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.

Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:

  • Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?


Peruutuslinkki3-nv6.jpg