Ero sivun ”Kuinka automaattiset tauot toimii?” versioiden välillä
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
− | <span style="color:#ff0000"><strong>Huom:</strong></span> '''Sisältää uusia toimintoja alkaen Ajas Touchin | + | <span style="color:#ff0000"><strong>Huom:</strong></span> '''Sisältää uusia toimintoja alkaen Ajas Touchin versiosta 25 alkaen, 2/2024.'''<br> |
+ | <br> | ||
+ | |||
Ajas-järjestelmässä voi asettaa varauksen perään automaattisen tauon kolmella tavalla.<br> | Ajas-järjestelmässä voi asettaa varauksen perään automaattisen tauon kolmella tavalla.<br> | ||
Rivi 7: | Rivi 9: | ||
** Asetetaan kohdassa: Ylläpito - Asetukset - Ajanvarauksen asetukset -valitse toimipiste - Yhteiset asetukset. Katso myös ohje: [[Asetukset#Ajanvarauksen_asetukset|Ajanvarauksen asetukset]] | ** Asetetaan kohdassa: Ylläpito - Asetukset - Ajanvarauksen asetukset -valitse toimipiste - Yhteiset asetukset. Katso myös ohje: [[Asetukset#Ajanvarauksen_asetukset|Ajanvarauksen asetukset]] | ||
− | *Työntekijäkohtainen automaattinen tauko '''( | + | *Työntekijäkohtainen automaattinen tauko '''(Uusi toiminto)''' |
** Koskee vain kyseistä työntekijää, kaikissa niissä toimipisteissä mihin hänet on liitetty ja kaikkia palveluja, joihin hänet on liitetty | ** Koskee vain kyseistä työntekijää, kaikissa niissä toimipisteissä mihin hänet on liitetty ja kaikkia palveluja, joihin hänet on liitetty | ||
** Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia | ** Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia | ||
Rivi 14: | Rivi 16: | ||
** Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä. | ** Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä. | ||
− | *Palvelukohtainen automaattinen tauko '''( | + | *Palvelukohtainen automaattinen tauko '''(Uusi toiminto)''' |
** Koskee yhtä palvelu - työntekijä - toimipiste -liitosta | ** Koskee yhtä palvelu - työntekijä - toimipiste -liitosta | ||
** Taukoja voidaan asettaa niin moneen liitoskohtaan kuin halutaan | ** Taukoja voidaan asettaa niin moneen liitoskohtaan kuin halutaan |
Nykyinen versio 12. helmikuuta 2024 kello 12.48
Huom: Sisältää uusia toimintoja alkaen Ajas Touchin versiosta 25 alkaen, 2/2024.
Ajas-järjestelmässä voi asettaa varauksen perään automaattisen tauon kolmella tavalla.
- Toimipistekohtainen automaattinen tauko
- Koskee koko toimipistettä ja sen kaikkia palveluja ja työntekijöitä
- Voi valita koskeeko se vain nettivarauksia (Asiakasnäkymä) vai myös hallinnan kautta tehtyjä varauksia (Asiakasnäkymä ja Ajas Touch)
- Asetetaan kohdassa: Ylläpito - Asetukset - Ajanvarauksen asetukset -valitse toimipiste - Yhteiset asetukset. Katso myös ohje: Ajanvarauksen asetukset
- Työntekijäkohtainen automaattinen tauko (Uusi toiminto)
- Koskee vain kyseistä työntekijää, kaikissa niissä toimipisteissä mihin hänet on liitetty ja kaikkia palveluja, joihin hänet on liitetty
- Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
- Asetuksella voi ohittaa toimipistekohtaisen automaattisen tauon. Asetus toimii vain, jos toimipisteessä on jokin automaattinen tauko.
- Asetetaan työntekijän Käyttäjäprofiilissa. Katso myös ohje: Työntekijäkohtaiset tauot
- Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä.
- Palvelukohtainen automaattinen tauko (Uusi toiminto)
- Koskee yhtä palvelu - työntekijä - toimipiste -liitosta
- Taukoja voidaan asettaa niin moneen liitoskohtaan kuin halutaan
- Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
- Asetuksella voi ohittaa sekä toimipistekohtaisen että työntekijäkohtaisen automaattisen tauon
- Asetetaan Palvelu-lomakkeella. Katso myös ohje: Palvelukohtainen automaattinen tauko
- Toiminto on Beta-asteella (mutta ei vaadi Ajas Touchin Beta-versiota).
- Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä.
Kaikissa vaihtoehdoissa automaattiset tauot käyttäytyvät oletuksena samalla tavalla. Tilaa automaattiselle tauolle vaaditaan vain nettivarauksen kautta ja vain silloin kun sen jälkeen alkaa toinen asiakasvaraus.
Esimerkki: Automaattinen tauko 10 min. on asetettu toimipisteeseen Espoo, valinnalla (Asiakasnäkymä ja Ajas Touch). Työntekijä- tai palvelukohtaisia ohituksia ei ole.
1) Sekä hallinnan että nettivarauksen kautta tehtyihin varauksiin tulee automaattisesti 10 min tauko perään.
2) Kalenterissa on ennestään asiakasvaraus klo 9.00.
- Nettivaraus ei tarjoa tähän kohtaan aikaa 60 min. palveluun, koska sen perään ei mahdu taukoa.
- Hallinnan kautta tähän pystyy tekemään varauksen 60 min mittaiseen palveluun.
3) Kalenterissa on ennestään tauko klo 9.00.
- 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.
4) Kalenterissa on joko vuoro tai toimipisteen aukioloaika kiinni klo 9.00
- 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.