Ero sivun ”Työntekijät” versioiden välillä
(→Käyttäjäprofiilien muokkaus) |
(→Käyttäjäprofiilien muokkaus) |
||
Rivi 89: | Rivi 89: | ||
− | *Rooleihin liittyvät säännöt ja selitteet | + | *Rooleihin liittyvät säännöt ja selitteet: |
Versio 25. lokakuuta 2017 kello 09.02
Sisällysluettelo
Google-kalenteriin synkronointi
- Ajas -ohjelman varaustiedot voidaan synkronoida Google-kalenteriin. Toiminnon suhteen täytyy tietää seuraavat asiat:
- Kalenterin synkronointien määrää on rajoitettu Googlen päässä tiettyyn määrään vuorokaudessa. Koska palvelu on todella suosittu, olemme joutuneet rajaamaan yhden käyttäjän alkusynkronoinnin 100 varaukseen/päivä. Näin ollen kalenterin käyttöönoton jälkeen yksittäisen työntekijän varaukset synkronoituvat yleensä vasta parin päivän kuluessa täydellisesti.
- Google kalenteri on työntekijälle henkilökohtainen. Vain sen työntekijän varaukset synkronoituvat kalenteriin, jonka tietoihin kalenteri on liitetty, ei muiden työntekijöiden. Kaikkien yrityksen varausten ei kuulu automaattisesti siirtyä Google kalenteriin, mikäli työntekijöitä on useita.
- Synkronointi on toistaiseksi vain yksisuuntainen, Ajas-ohjelman varaustiedoista Google-kalenteriin .
- Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset
- Käyttäjäprofiili - Kalenterin synkronointi
Työntekijän lisääminen
- Uusi työntekijä luodaan Ajas -ohjelmassa Lisää työntekijä -painikkeen kautta. Työntekijä on liitettävä toimipisteeseen, jotta hänelle voidaan tehdä varauksia.
- Työntekijä voidaan näyttää tai piilottaa nettivarauksesta.
- Aikaisempien nettihallintaversioiden käyttäjät - Jos kaikki työntekijät eivät näy automaattisesti Työntekijät -listassa, klikkaa "Tuo työntekijöitä" ja valitse vanhat työntekijät, jotka haluat tuoda Ajas Touch -ohjelmaan.
Käyttäjäprofiilit
- Oletuksena Ajas-Asiakashallintaan luoduilla työntekijöillä ei ole omia käyttäjätilejään, vaan järjestelmän hallinta tapahtuu yhden pääkäyttäjätilin kautta.
- Työntekijöille voidaan luoda eri tasoisia tilejä, riippuen siitä, mitä toimintoja tai valintoja työntekijöille halutaan mahdollistaa.
- Työntekijälle voidaan asettaa käyttäjänimi ja salasana avaamalla työntekijän tiedot Työntekijät-näkymästä ja painamalla "Muokkaa profiilia" painiketta.
- Oletuksena käyttäjäprofiileja on kolme erilaista: ylläpitäjä, normaali käyttäjä ja rajoitettu käyttäjä.
Normaali käyttäjä
- Normaali käyttäjä -profiili on suunniteltu sopimaan hyvin tavanomaisille työntekijöille tai asiakaspalvelijoille.
- Normaali käyttäjä pystyy:
- Tarkastelemaan kaikkia ajanvarauksia, mutta tekemään vain omiin ajanvarauksiinsa muutoksia
- Tarkastelemaan ja muokkaamaan omaa profiiliaan
- Tarkastelemaan ja muokkaamaan omia työvuorojaan
- Tarkastelemaan koko asiakaskortistoa, mutta muokkaamaan vain omaa asiakaskortistoaan
- Tarkastelemaan ja muokkaamaan vain omien asiakkaidensa henkilökohtaisia tietoja
- Tarkastelemaan ja muokkaamaan omia laskutukseen liittyviä asioitaan
- Tarkastelemaan ja muokkaamaan vain omaa lasku- ja maksulistaansa
- Tarkastelemaan koko työntekijä-, toimipiste- palvelu- sekä tiedostolistaa
- Tarkastelemaan omia tilastojaan
- Muokkaamaan kaikkia tiedostoja
- Normaali käyttäjä EI pysty:
- Tarkastelemaan tai muokkaamaan Ajas-asiakashallinnan asetuksia
- Muokkaamaan toimipisteiden tietoja
Rajoitettu käyttäjä
- Rajoitettu käyttäjä -profiili on suunniteltu sopimaan työntekijöille tai asiakaspalvelijoille, joille halutaan antaa vain tilapäinen käyttöoikeus Ajas-asiakashallintajärjestelmään, tai työntekijöille jotka ovat esimerkiksi koeajalla.
- Rajoitettu käyttäjä pystyy:
- Tarkastelemaan ja tekemään vain omiin ajanvarauksiinsa muutoksia
- Tarkastelemaan koko asiakaskortistoa, mutta muokkaamaan vain omaa asiakaskortistoaan
- Tarkastelemaan ja muokkaamaan vain omien asiakkaidensa henkilökohtaisia tietoja
- Tarkastelemaan koko palvelulistaa, mutta ei tekemään muutoksia
- Tarkastelamaan vain oman toimipisteensä ja sen työntekijöiden tietoja
Ylläpitäjä
- Ylläpitäjä-tason käyttäjälle on sallittu kaikki Ajas-asiakashallinnan toiminnot.
Käyttäjäprofiilien muokkaus
- Rooleja voidaan myös muokata paremmin yrityksen tai toimipaikan tarpeita vastaaviksi tai luoda kokonaan uusia rooleja.
- Jotta "roolien muokkaus" -toiminto saataisiin aktivoitua, tulee pääkäyttäjän ottaa profiilinsa alareunasta Edistyneen käytön asetuksista Beta-järjestelmäversio käyttöön.
- Rooleihin liittyvät säännöt ja selitteet:
Ajanvarauksen tarkistelu | |
Asetusten muokkaus | |
Asiakaskortiston tarkastelu | |
Asiakaskortiston muutokset | |
Asiakkaan henkilökohtaisten tietojen luku | |
Työvuorot (pikatoiminnot) | |
Työvuorot (hallintalomake) | |
Ajanvarauksen muutokset | |
Laskutuksen muutokset | |
Työntekijöiden muokkaus | |
Toimipisteiden muokkaus | |
Tilastojen tarkastelu | |
Muut toiminnot, jotka eivät ole rajattavissa | |
Asiakkaan henkilökohtaisten tietojen muokkaus | |
Maksujen muokkaus | |
Palvelujen muokkaus | |
Muokkaa tiedostoja | |
Näytä asetukset | |
Näytä aukiolot | |
Näytä laskut | |
Näytä maksut | |
Näytä palvelut | |
Näytä tiedostot | |
Näytä toimipisteet | |
Näytä työntekijät | |
Näytä varastot | |
Varastojen muokkaus |