Ero sivun ”Estetyt asiakaspalvelijat” versioiden välillä
(→Luo estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä) |
|||
Rivi 17: | Rivi 17: | ||
'''3)''' Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".<br><br> | '''3)''' Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".<br><br> | ||
− | + | ==Etsi asiakaspalvelijan ID-numero== | |
+ | |||
+ | Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti: | ||
*Pystyt näkemään työntekijän id-numeron, kun sinulla on "muokkaa työntekijää" lomake auki, id-numero on URL:n viimeinen numero. | *Pystyt näkemään työntekijän id-numeron, kun sinulla on "muokkaa työntekijää" lomake auki, id-numero on URL:n viimeinen numero. | ||
[[Tiedosto:Estetyt_-_työntekijä_id.jpg|800px]]<br><br> | [[Tiedosto:Estetyt_-_työntekijä_id.jpg|800px]]<br><br> |
Versio 25. kesäkuuta 2020 kello 08.31
Joskus asiakaspalvelija saattaa joutua tilanteeseen, jossa hän kokee häirintää tai sopimatonta käyttäytymistä jonkun tietyn asiakkaan kohdalla.
- Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
- Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
- Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) eneroc.com.
Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti:
Luo estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä
Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.
1) Lisätietokentän otsikko asiakaskortilla. Tämän voi itse valita.
2) Lisätietotyyppi on valittava olemaan "Estetyt asiakaspalvelijat".
3) Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".
Etsi asiakaspalvelijan ID-numero
Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti:
- Pystyt näkemään työntekijän id-numeron, kun sinulla on "muokkaa työntekijää" lomake auki, id-numero on URL:n viimeinen numero.
3) Valitse halutun asiakkaan asiakaskortti asiakaslistalta.
4) Valitse aikaisemmin lisätty lisätietokenttä.
- Ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen asiakaskortille: Asiakkaan lisätiedot.
5) Sarakkeeseen "Sisältö" lisää halutun työntekijän id-numero.
- Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron.
- Muista tallentaa muutokset.
- Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.