Ero sivun ”Estetyt asiakaspalvelijat” versioiden välillä
(→Eston luominen asiakaskortille) |
|||
Rivi 25: | Rivi 25: | ||
==Eston luominen asiakaskortille== | ==Eston luominen asiakaskortille== | ||
− | + | [[Tiedosto:Estetyt_-_asiakaskortti.jpg|800px]]<br><br> | |
− | + | ||
− | + | * Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.<br> | |
− | + | * Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]]. | |
+ | * Sarakkeeseen "Sisältö" lisää halutun työntekijän id-numero.<br> | ||
*Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron. | *Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron. | ||
*Muista tallentaa muutokset. | *Muista tallentaa muutokset. | ||
− | + | ||
*Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja. | *Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja. | ||
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]] | [[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]] |
Versio 25. kesäkuuta 2020 kello 08.38
Joskus asiakaspalvelija saattaa joutua tilanteeseen, jossa hän kokee häirintää tai sopimatonta käyttäytymistä jonkun tietyn asiakkaan kohdalla.
- Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
- Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
- Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) eneroc.com.
Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti:
Luo estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä
Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.
1) Lisätietokentän otsikko asiakaskortilla. Tämän voi itse valita.
2) Lisätietotyyppi on valittava olemaan "Estetyt asiakaspalvelijat".
3) Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".
Etsi asiakaspalvelijan ID-numero
Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti:
- Avaa asiakaspalvelijan työntekijä -kortti. ID-numero on URL:n viimeinen numero. Tässä esimerkissä työntekijän ID-numero on 3.
Eston luominen asiakaskortille
- Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.
- Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: Asiakkaan lisätiedot.
- Sarakkeeseen "Sisältö" lisää halutun työntekijän id-numero.
- Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron.
- Muista tallentaa muutokset.
- Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.