Loikkaa: valikkoon, hakuun

Työntekijät

Versio hetkellä 25. lokakuuta 2017 kello 09.02 – tehnyt Paivittaja (keskustelu | muokkaukset) (Käyttäjäprofiilien muokkaus)

Google-kalenteriin synkronointi

  • Ajas -ohjelman varaustiedot voidaan synkronoida Google-kalenteriin. Toiminnon suhteen täytyy tietää seuraavat asiat:
    • Kalenterin synkronointien määrää on rajoitettu Googlen päässä tiettyyn määrään vuorokaudessa. Koska palvelu on todella suosittu, olemme joutuneet rajaamaan yhden käyttäjän alkusynkronoinnin 100 varaukseen/päivä. Näin ollen kalenterin käyttöönoton jälkeen yksittäisen työntekijän varaukset synkronoituvat yleensä vasta parin päivän kuluessa täydellisesti.
    • Google kalenteri on työntekijälle henkilökohtainen. Vain sen työntekijän varaukset synkronoituvat kalenteriin, jonka tietoihin kalenteri on liitetty, ei muiden työntekijöiden. Kaikkien yrityksen varausten ei kuulu automaattisesti siirtyä Google kalenteriin, mikäli työntekijöitä on useita.
    • Synkronointi on toistaiseksi vain yksisuuntainen, Ajas-ohjelman varaustiedoista Google-kalenteriin .



Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset
Käyttäjäprofiili - Kalenterin synkronointi

Työntekijän lisääminen

  • Uusi työntekijä luodaan Ajas -ohjelmassa Lisää työntekijä -painikkeen kautta. Työntekijä on liitettävä toimipisteeseen, jotta hänelle voidaan tehdä varauksia.
  • Työntekijä voidaan näyttää tai piilottaa nettivarauksesta.
  • Aikaisempien nettihallintaversioiden käyttäjät - Jos kaikki työntekijät eivät näy automaattisesti Työntekijät -listassa, klikkaa "Tuo työntekijöitä" ja valitse vanhat työntekijät, jotka haluat tuoda Ajas Touch -ohjelmaan.




Käyttäjäprofiilit

  • Oletuksena Ajas-Asiakashallintaan luoduilla työntekijöillä ei ole omia käyttäjätilejään, vaan järjestelmän hallinta tapahtuu yhden pääkäyttäjätilin kautta.
  • Työntekijöille voidaan luoda eri tasoisia tilejä, riippuen siitä, mitä toimintoja tai valintoja työntekijöille halutaan mahdollistaa.
  • Työntekijälle voidaan asettaa käyttäjänimi ja salasana avaamalla työntekijän tiedot Työntekijät-näkymästä ja painamalla "Muokkaa profiilia" painiketta.


Tyontekijat kayttajaprofiili3.png


Tyontekijat kayttajaprofiilit1.png


Tyontekijat kayttajaprofiili2.png


  • Oletuksena käyttäjäprofiileja on kolme erilaista: ylläpitäjä, normaali käyttäjä ja rajoitettu käyttäjä.


Normaali käyttäjä

  • Normaali käyttäjä -profiili on suunniteltu sopimaan hyvin tavanomaisille työntekijöille tai asiakaspalvelijoille.
  • Normaali käyttäjä pystyy:
    • Tarkastelemaan kaikkia ajanvarauksia, mutta tekemään vain omiin ajanvarauksiinsa muutoksia
    • Tarkastelemaan ja muokkaamaan omaa profiiliaan
    • Tarkastelemaan ja muokkaamaan omia työvuorojaan
    • Tarkastelemaan koko asiakaskortistoa, mutta muokkaamaan vain omaa asiakaskortistoaan
    • Tarkastelemaan ja muokkaamaan vain omien asiakkaidensa henkilökohtaisia tietoja
    • Tarkastelemaan ja muokkaamaan omia laskutukseen liittyviä asioitaan
    • Tarkastelemaan ja muokkaamaan vain omaa lasku- ja maksulistaansa
    • Tarkastelemaan koko työntekijä-, toimipiste- palvelu- sekä tiedostolistaa
    • Tarkastelemaan omia tilastojaan
    • Muokkaamaan kaikkia tiedostoja
  • Normaali käyttäjä EI pysty:
    • Tarkastelemaan tai muokkaamaan Ajas-asiakashallinnan asetuksia
    • Muokkaamaan toimipisteiden tietoja


Rajoitettu käyttäjä

  • Rajoitettu käyttäjä -profiili on suunniteltu sopimaan työntekijöille tai asiakaspalvelijoille, joille halutaan antaa vain tilapäinen käyttöoikeus Ajas-asiakashallintajärjestelmään, tai työntekijöille jotka ovat esimerkiksi koeajalla.
  • Rajoitettu käyttäjä pystyy:
    • Tarkastelemaan ja tekemään vain omiin ajanvarauksiinsa muutoksia
    • Tarkastelemaan koko asiakaskortistoa, mutta muokkaamaan vain omaa asiakaskortistoaan
    • Tarkastelemaan ja muokkaamaan vain omien asiakkaidensa henkilökohtaisia tietoja
    • Tarkastelemaan koko palvelulistaa, mutta ei tekemään muutoksia
    • Tarkastelamaan vain oman toimipisteensä ja sen työntekijöiden tietoja


Ylläpitäjä

  • Ylläpitäjä-tason käyttäjälle on sallittu kaikki Ajas-asiakashallinnan toiminnot.


Käyttäjäprofiilien muokkaus

  • Rooleja voidaan myös muokata paremmin yrityksen tai toimipaikan tarpeita vastaaviksi tai luoda kokonaan uusia rooleja.
  • Jotta "roolien muokkaus" -toiminto saataisiin aktivoitua, tulee pääkäyttäjän ottaa profiilinsa alareunasta Edistyneen käytön asetuksista Beta-järjestelmäversio käyttöön.
Tyontekijat kayttajaprofiili4.png


Tyontekijat kayttajaprofiili5.png


  • Rooleihin liittyvät säännöt ja selitteet:


Ajanvarauksen tarkistelu
Asetusten muokkaus
Asiakaskortiston tarkastelu
Asiakaskortiston muutokset
Asiakkaan henkilökohtaisten tietojen luku
Työvuorot (pikatoiminnot)
Työvuorot (hallintalomake)
Ajanvarauksen muutokset
Laskutuksen muutokset
Työntekijöiden muokkaus
Toimipisteiden muokkaus
Tilastojen tarkastelu
Muut toiminnot, jotka eivät ole rajattavissa
Asiakkaan henkilökohtaisten tietojen muokkaus
Maksujen muokkaus
Palvelujen muokkaus
Muokkaa tiedostoja
Näytä asetukset
Näytä aukiolot
Näytä laskut
Näytä maksut
Näytä palvelut
Näytä tiedostot
Näytä toimipisteet
Näytä työntekijät
Näytä varastot
Varastojen muokkaus