Loikkaa: valikkoon, hakuun

Testisivu

Versio hetkellä 27. huhtikuuta 2022 kello 14.50 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset) (Uuden käyttöliittymän rajoitteet)

Tämä sivu ei ole virallinen ohjesivu. Sisältää keskeneräisiä ohjeita.


Sininen ja Punainen Keltainen Vihreä

Ajanvarauksen lisäpalvelut

Palvelun aikataulutus -toiminnon uusi käyttöliittymä

Ajas Touchiin on saatavana jo myös uusi, visuaalisesti helpompi "Palvelun aikataulutus" -käyttöliittymä.

  • Palvelun aikataulutus -toimintojen uusi käyttöliittymä on edistyneen käytön lisäpalvelu. Se on lisämaksuton vain itse asennettuna, ohjeiden mukaan. Opastus ja tukipalvelu ei toistaiseksi sisälly kuukausimaksuun muuta kuin Ajas Premium -paketissa. Toimintoja kehitetään edelleen.
  • Palvelun aikataulutus -toiminnot edellyttää Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän käytön.
  • Palvelun aikataulutus -toiminnot voi saada käyttöön omalla tilillä ottamalla yhteyttä: asiakaspalvelu (at) ajas.fi

Palvelun aikataulutus -toimintojen uutta käyttöliittymää voi käyttää 3 tilanteeseen:

  • 1. Aikataulu saatavuuden mukaan
    • Palvelua tarjotaan vain määrättynä, aikataulutettuna ajankohtana.
  • 2. Aikataulu hinnan mukaan
    • Palvelua tarjotaan normaaliasetusten mukaisesti, mutta sen hinta on pienempi tai suurempi kuin palvelun perushinta määrättynä, aikataulutettuna ajankohtana.
  • 3. Aikataulu molempien mukaan
    • Palvelua tarjotaan vain määrättynä, aikataulutettuna ajankohtana, ja myös sen hinta on silloin erilainen kuin palvelun perushinta.

Uuden käyttöliittymän rajoitteet

Seuraavat toiminnallisuudet ovat uuden käyttöliittymän rajoitteita. Jos haluat käyttää palvelun aikataulutusta, on mietittävä tarkkaan kumpi tapa, vanha vai uusi, on tilanteessasi ja yrityksessäsi parempi. Ohjeet vanhan tavan käyttöön alkavat tämän sivun alusta. (linkki tähän). Vanhan ja uuden tavan ristiin käyttö on mahdollista omalla vastuulla.

1. Koskeeko aikataulu yhtä työntekijää, kaikkia toimipisteen työntekijöitä vai kaikkia työntekijöitä kaikissa toimipisteissä

Vanha: Tason valinta näkyy selvästi Palvelu-lomakkeella, mistä aikataulua lähdetään tekemään. Aikataulun voi tehdä joko toimipisteeseen tai yhdelle työntekijälle. Aikataulua ei voi tehdä valinnalla Kaikki toimipisteet. (kuva tähän)
Uusi: Tason valinta jää piiloon, koska aikataulua tehdessä Palvelu-lomaketta ei tarvitse avata. Aikataulun voi tehdä joko kaikille toimipisteille, toimipisteeseen tai työntekijälle. Se määräytyy sen mukaan, että millä tavalla palvelu on liitetty työntekijöille.

  • Jos esimerkiksi palvelu on liitetty koko toimipisteelle, niin silloin palvelun aikataulutuksen muuttaminen, vaikka se näyttäisi tapahtuvan vain omassa kalenterissa, koskee koko toimipisteen kaikkia työntekijöitä automaattisesti.
  • Jos palvelu on liitetty tasolla Kaikki toimipisteet, silloin palvelun aikataulutuksen muuttaminen, vaikka se näyttäisi tapahtuvan vain omassa kalenterissa, koskee kaikkien toimipisteiden kaikkia työntekijöitä automaattisesti.
  • Jos palvelu on liitetty työntekijätasolla, eli liitos on rastitettu jokaiselle työntekijälle erikseen, silloin aikataulutus koskee aina vain valittua työntekijää. Esimerkki: (näytä esimerkki kuvalla).

Käyttöliittymä ei tällä hetkellä kerro liitoksen tyyppiä mitenkään eikä siis kerro, että kuinka isoa joukkoa työntekijöitä aikatulutus tulee koskemaan.

2. Aikataulut on tehtävä päivä kerrallaan

Vanha: Aikataululle voi tehdä keston, missä on sen voimassaolon alkamis- ja päättymispäivä.
Uusi: Ei voi tehdä kestoa eikä ole monistettavuutta päivästä ja/tai viikosta toiseen.


3. Muuta huomioitavaa

Kun palvelun aikataulutus -toiminnot on kytketty päälle tilillä, ne ovat kaikkien työntekijöiden käytettävissä. Pääkäyttäjän on hyvä huomioida tämä, koska kaikkien käyttäjien on oltava tietoisia näistä toiminnon rajoitteista. Kyse on edistyneen käytön toiminnosta. Sama tilanne on ollut jo vanhassa käyttöliittymässäkin, mutta siinä toiminnot ovat paljon enemmän piilossa, ja ei niin helposti löydettävissä tai vahingossa käytettävissä.

Tilille on mahdollista asettaa toiminnot päälle Beta-statuksella. Se tarkoittaa sitä, että toiminnot näkyvät vain niille käyttäjille, jotka ovat ottaneet Beta-version käyttöön.


Uusi-aikataulu1.jpg

Uusi-aikataulu2.jpg

Uusi-aikataulu3.jpg

Uusi-aikataulu4.jpg

Uusi-aikataulu5.jpg

Uusi-aikataulu6.jpg

Uusi-aikataulu7.jpg

Uusi-aikataulu8.jpg

Uusi-aikataulu9.jpg

Uusi-aikataulu10.jpg

Uusi-aikataulu11.jpg



Maksupaateasetukset1.jpg

Maksupaateasetukset2.jpg

Maksupäätteen valinta

1) (oletus) Ei estoja, valitse viimeksi toimipisteessä käytetty maksupääte oletuksena
2) Estä muihin toimipisteisiin sidotut. Valitse toimipisteeseen sidottu pääte oletuksena.
3) Estä muihin toimipisteisiin sidotut. Pakota toimipisteeseen sidottu pääte valituksi. Anna valita toimipisteetön pääte.
4) Estä muihin toimipisteisiin sidotut. Pakota toimipisteeseen sidottu pääte valituksi.
5) Ei integroitua maksupäätettä käytössä, summan syöttö käsin.

Summan syöttäminen käsin maksupäätteelle estetty

6) Jos toimipisteessä on integroitu maksupääte
7)Jos mikä tahansa integroitu pääte on käytettävissä
8) Ei koskaan
9) Aina

Vain hintaa lisäävät ja informatiiviset valittavana (automaattinen tauko käytössä)
Varaus-onnistui-tauko.jpg

Myös kestoa lisäävät valittavana, kun automaattinen tauko ei käytössä.
Varaus-onnistui-ei-taukoa.jpg

Varaus-onnistui-muutos1.jpg

Jokaisen lisäpalvelun lisäyksen jälkeen tulee muutosilmoitus asiakkaalle. Tässä ensimmäisen lisäpalvelun lisäyksen jälkeen.
Varaus-onnistui-muutos2.jpg

Lisäpalvelu tauko:

  • Automaattinen tauko huomioidaan vapaiden aikojen haussa. Eli jos hakuun on jo valittu lisäpalvelu, palautetaan vain aikoja johon mahtuu sekä lisäpalvelu että tauko.
  • Lisäksi varauslomakkeella näytetään vain sen pituisia lisäpalveluita, että niiden perään mahtuu myös tauko.
  • Lisäksi tauko huomioidaan, kun lasketaan varauslomakkeen progressbariin kuinka paljon vapaata aikaa on saatavilla.
  • Automaattinen tauko huomioidaan ja luodaan kokonaisuuden perään. Ei jokaisen palvelun perään.
  • Yksi ongelma kuitenkin jäi vielä. Jos käyttäjä valitsee varauslomakkeella usean lisäpalvelun, eikä tauko enää mahdu kaikkien lisäpalveluiden perään, menee varaus silti läpi. Progressbar näyttää silloin jo punaista, mutta se ei kuitenkaan estä tekemästä varausta.
  • Jos varauksen ennakkomaksu on käytössä, lisäpalveluja ei tule varattavaksi enää "Varaus onnistui" -sivulla.


XXXXXXXXX

Viestiasetusten yhteenveto

Nettivaraus - Asiakkaan saamat viestit

  • Kun asiakas tekee varauksen nettivarauksen kautta järjestelmä lähettää automaattisesti:
    • Varauksen vahvistusviestin asiakkaalle
    • Varauksen muistutusviestin asiakkaalle (ajanvarauksen asetukset ja asiakkaan valinta huomioon ottaen)
    • Varauksen peruutusvahvistuksen


xx


Sähköpostiasetukset

Tämä sivu ei ole virallinen ohjesivu. Sisältää keskeneräisiä ohjeita.


Ajas Touchista voi lähettää massaviestejä kuten markkinointiviestejä sähköpostilla, jos käytössäsi on jokin seuraavista sähköpostipalveluista: Mailjet, Mailgun tai SendGrid.

Massaviestien lähettämistä tukee nyt myös uusi Eneroc Supermailer -palvelu.

  • Eneroc Supermailer -palvelun käyttö massapostitukseen on luvallista, jos sitoutuu noudattamaan sääntöjä, joiden mukaan massapostitusta saa tehdä vain niille asiakkaille, jotka ovat antaneet siihen markkinointiluvan.
  • Suurin sallittu viestikoko on 10 MB, mukaanlukien liitteet.
  • Jos viesti lähetetään useammalle kuin yhdelle käyttäjälle, ja yhden vastaanottajan sähköpostiosoite ei ole validissa muodossa, eli: käyttäjänimi@domain. (esimerkiksi example@example.com) koko viesti hylätään vaikka kaikki muut sähköpostiosoitteet olisivat valideja.
  • Viestissä voi olla korkeintaan 50 vastaanottajaa, mukaanlukien Vastaanottaja, Kopio ja Piilokopio -rivit. Jos viesti on lähetettävä useammalle kuin 50 vastaanottajalle, vastaanottajat on pilkottava pienempiin ryhmiin, Max 50, ja viesti on lähetettävä erikseen jokaiselle ryhmälle.
  • Jos markkinointiviestejä lähetetään ilman asiakkaan lupaa tai muuten sääntöjen vastaisesti, palvelun käyttö voidaan katkaista.

Katso myös ohje: Markkinointiluvan käyttö viestinnässä

Huom: Toiminnot ovat Beta-asteella ja niihin voi tulla vielä muutoksia ja parannuksia.



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.
recall



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset




Ennakkomaksut

Varauksen maksaminen ennakkoon - Nettivaraus 6

  • Jos asiakas suorittaa maksun onnistuneesti ilman keskeytyksiä, avautuu hänelle seuraava näkymä hänen palatessaan Nettivaraus.-sivulle:

Maksu onnistui.jpg

  • Jos maksussa on ilmennyt ongelmia tai asiakas on keskeyttänyt maksun näyttää sivu seuraavaa: (vaadittu vai ei?)

Maksun keskeytys.jpg

Esimerkki 4 - Maksutapa Lahjakortti.

  • Jos asiakas syöttää väärän lahjakortin koodin, ilmestyy sivulle täyttökohdan viereen teksti "Lahjakorttia ei löytynyt".
  • Asiakkaalle näytetään seuraava näkymä, jos maksu lahjakortilla onnistuu:

Maksu lahjakortilla.jpg

Varauksen maksaminen ennakkoon - Nettivaraus 5

Esimerkki 1 - Ennakkomaksu sallittu, mutta ei pakollinen.

    • Huom. Jos asiakas valitsee "Maksa paikan päällä", ei hänen ole enää mahdollista painikkeen painalluksen jälkeen palata suorittamaan ennakkomaksua.
  • Jos asiakas painaa Maksa paikan päällä -painiketta, eikä ainoastaa sulje ikkunaa, näkyvät varatun ajan tiedot seuraavan näkymän yläreunassa.

NV5 maksa paikan paalla.jpg

Esimerkki 2 - Ennakkomaksu vaaditaan.

  • Jos maksu onnistuu, tulee näytölle teksti "Varaus maksettu onnistuneesti, kiitos maksusta. Varauksen tiedot:"
    • Asiakkaan on mahdollista nähdä kuitti tapahtumasta painamalla "Avaa tulostettava kuitti". Kuitti avautuu uuteen ikkunaan PDF muodossa.

NV5 varaus maksettu.jpg

  • Jos maksu epäonnistuu esimerkiksi siksi, että asiakas keskeyttää maksun, tulee näytölle tieto siitä.
    • Asiakkaan ei ole mahdollista palata maksamaan varausta vaan varaus tulee suorittaa uudelleen. Varaus poistuu myös Ajas Touchista.

NV5 maksaminen peruutettu.jpg

Lisäyksiä

XXXXXXXXXX

Esijulkaisun käyttöönotto

  • Esijulkaisun saa käyttöönsä tällä hetkellä Beta-versiossa

  1. Saat Beta-version käyttöösi painamalla oikeasta yläkulmasta löytyvää nimeäsi. Valitse ilmestyvästä pudostusvalikosta "Käyttäjäprofiili".

  2. Mene sivun loppuun saakka kohtaan "Edistyneen käytön asetukset" ja paina Muokkaa-painiketta.

  3. Valitse tämän jälkeen järjestelmäversioksi alasvetovalikosta Beta ja paina valinnan jälkeen Tallenna-painiketta. Käyttäjäprofiiliisi tehdyt muutokset tallentuvat.

  4. Tämän jälkeen sivun vasempaan yläreunaan on ilmestynyt linkki "Esijulkaisu saatavilla". Paina "Kokeile tästä".

  5. Paina Kokeile esijulkaisuversiota -painiketta.

  6. Sinulla on nyt käytössäsi esijulkaisuversio. Jotkin toiminnot saattavat olla puutteellisia. Jos haluat antaa palautetta, ota yhteyttä asiakaspalvelu@eneroc.com.

  7. Jos haluat palata takaisin aikaisempaan versioosi, paina yläreunasta kohtaa "Klikkaa tästä palataksesi vakaaseen versioon" ja paina Vaihda takaisin vakaaseen versioon -painiketta.

  8. Esijulkaisuversion käyttämiseen palaaminen on edelleen mahdollista.


Päällekkäisten varausten salliminen

  • Aloittaessasi esijulkaisuversion käytön oletuksena on, että et pysty tekemään Varausnäkymässä päällekkäisiä varauksia samalle työntekijälle. Jos haluat muuttaa tätä valintaa, mene päävalikostaa kohtaan "Asetukset" -> "Ajanvarauksen asetukset".
  • Mene kohtaan "Hallintanäkymä".
  • Muuta "Salli päällekkäiset varaukset"-liukukytkin asentoon "Kyllä", jos haluat tehdä päällekkäisiä varauksia ja asentoon "Ei", jos et halua, että varausnäkymässä on mahdollista tehdä päällekkäisiä varauksia.
  • Tämä valinta vaikuttaa ainoastaan Ajas Touch Varausnäkymään. Asiakkaiden ei ole mahdollista tehdä päällekkäisiä varauksia asiakasnäkymässä.



Asetukset: Sähköpostiasetukset

Mozilla Thunderbirdin käyttö


Olet tarkistanut että sähköpostiasetukset pitäisi olla oikein ja olet suorittanut muut mahdolliset palvelun vaatimat toimenpiteet sähköpostin käyttämiseen kolmannen osapuolen sovelluksiin, mutta asetusten testaus ei näytä onnistuvan. Testaa seuraavaksi tukeeko oma palvelu ja/tai tunnukset sähköpostin lähettämistä jonkin yleisen kolmannen osapuolen järjestelmästä.

Esimerkiksi Mozillan Thunderbird on ilmainen sähköpostiohjelma, jonka avulla voit vastaanottaa ja lähettää sähköposteja. Se on sopiva järjestelmä sähköpostin toimivuuden tarkistamiseen.

Ohjelman voi ladata täältä: Lataa Thunderbird.

Sen käyttöönotto on helppoa. Voit tarkistaa ohjeet sähköpostitilin asetusten määrittämiseen täältä: Käyttöönotto.

Kun olet ottanut Mozilla Thunderbirdin käyttöösi, voit testata sen toimivuutta lähettämällä sähköpostin ohjelman kautta (Write-painike yläreunassa). Jos lähetetty viesti saapuu perille, ei ongelman pitäisi olla sähköpostissasi.


Vapaiden aikojen pikahaku

OHJE EI OLE VALMIS

  • Pikahaku-toiminnon avulla pystyt hakemaan seuraavia vapaita aikoja.
  • Toiminto löytyy kalenteri-ikonin takaa järjestelmän yläpalkista. Yläpalkki näkyy samanlaisena jokaisessa näkymässä, joten toiminto ei ole rajoittunut pelkkään varausnäkymään.

Pikahaku-painike.jpg


1. Ensin sinun tulee valita toimipiste.
2. Tämän jälkeen voit valita haluamasi työntekijän. Myös kaikkien työntekijöiden vapaiden aikojen tarkastelu on mahdollista.
3. Voit myös valita tarkasteluajankohdan alkupäivän. Järjestelmä asettaa alkupäiväksi sen hetkisen päivämäärän automaattisesti. Järjestelmä näyttää automaattisesti valitusta päivämäärästä viikon eteenpäin.

  • Rullaamalla tarjottujen aikojen loppuun voit pidentää aikarajaa viikolla eteenpäin painamalla "Näytä lisää" -painiketta.
  • Pikahaku näyttää päivän aukioloajat tai vuoron, jos työntekijällä ovat työvuorot käytössä.

Pikahaku - Valitse toimipiste2.jpg


  • Jos valitsemallesi työntekijälle ei löydy vapaita aikoja valitulle viikolle, etsii järjestelmä kahden kuukauden ajalta vapaita aikoja.
  • Pystyt tämän jälkeen itse etenemään aina viikolla eteenpäin painamalla "Näytä lisää" -painiketta.

Pikahaku - Ei aikoja.jpg

Kaikki työntekijät

  • Painamalla Näytä kalenterissa -sarakkeen kalenteri-ikonia siirryt Varausnäkymän päivänäkymään tarkastelemaan valitsemasi päivän vapaita aikoja.
  • Voit tehdä varauksen samalla tapaa kuin normaalistikin Varausnäkymässä

Pikahaku - Vuoronäkymä kaikki.jpg

Valittu työntekijä

  • Jos olet valinnut tietyn työntekijän voit 1. siirtyä suoraan tekemään varausta varauslomakkeella valitulle päivälle painamalla +-painiketta tai 2. siirtyä tarkastelemaan valittua päivää Varausnäkymään.

Pikahaku - Harri.jpg

1. Jos siirryt suoraan varauslomakkeelle, valitse vähintään haluttu palvelu ja asiakas.

  • Järjestelmä asettaa palvelun alkamisajankohdaksi valitun päivän ensimmäisen vapaan ajan.
    • Jos siis vapaita aikoja on ollut esimerkiksi aikavälillä 8-16, asettaa järjestelmä valitun palvelun alkamaan klo 8.
    • Jos haluat asettaa varauksen alkamisajankohdaksi jonkun muun kellonajan, valitse se alasvetovalikosta, jonka saat näkyviin painamalla Alkaen -kohdan 8:00 (tässä tapauksessa).
    • Järjestelmä muuttaa varauksen päättymisajan automaattisesti palvelun mukaan.

2. Jos siirryt Varausnäkymään, valitse haluamasi ajankohta klikkaamalla sitä kalenterin päivänäkymässä. Voit suorittaa varauksen loppuun pikatoiminnolla tai varauslomakkeella.

Poikkeavat palvelujen pituudet

Yli päivän tai varausyksiköstä poikkeavat varaukset

  • Onnistuu NV5 ja NV6.
  • Voidaksesi tehdä yli päivän (eli varaus alkaa esimerkiksi perjantaina ja loppuu lauantaina) kestäviä varauksia, tulee toimipisteen aukioloaikojen olla kyseisille päiville 00:00-24:00.
    • Jos kyseisen palvelun kesto on aina esim. perjantai 18:00 - lauantai 12:00, voidaan toimipisteen aukioloaikojen asettaa olevan pe 18:00-24:00 ja to 00:00-12:00.
    • Jos palvelu kestää to 18:00 - su 18:00, pitää toimipisteen aukioloajoiksi asettaa vähintään to 18:00-24:00, pe 00:00-24:00, la 00:00-24:00 ja su 00:00-18:00.
    • Jos toimipisteen aukioloaikojen pituutta ei haluta esittää nettiajanvarauksessa, voi määritellä palvelun aikataulutuksella asiakkaille näkyvät aukioloajat erikseen.

Yli päivän kestävät palvelut ja varaukset