Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asiakas ei saanut varauksestaan ilmoitusviestiä tai muistutusviestiä, missä vika?” versioiden välillä

(Ak: Uusi sivu: ====Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta==== Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä.<br><br> Voit tarkistaa t...)
 
Rivi 1: Rivi 1:
 
====Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta====
 
====Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta====
Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä.<br><br>
+
Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä. Miten selvitän ongelman?<br><br>
  
Voit tarkistaa tilanteen itse katsomalla varauksen tapahtumalokin. Klikkaa ensin "Muokattu viimeksi", jonka jälkeen "Kaikki tapahtumat"
+
'''1. Tarkista ensin varauksen tapahtumaloki'''
 +
Klikkaa ensin "Muokattu viimeksi", jonka jälkeen "Kaikki tapahtumat"
 
[[Tiedosto:Varauksen_tapahtumaloki.jpg]]
 
[[Tiedosto:Varauksen_tapahtumaloki.jpg]]
  
Tapahtuman sivulla on koostettu kaikki varauksesta lähteneet viestit.
+
Tapahtuman sivulla on koostettu kaikki varauksesta lähteneet viestit seuraavan kuvan mukaisesti
 
[[Tiedosto:Tapahtumaloki1.jpg]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Tapahtumaloki1.jpg]]<br><br>
  
 
Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen. Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen  lähettämää viestiä.
 
Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen. Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen  lähettämää viestiä.
 +
 +
2.  Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä, eli koko merkintää ei näy:
 +
Tarkista asetukset.
 +
Asiakkaalle lähtevä ilmoitus
 +
Onhan asiakkaan sähköposti oikein
 +
Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?
 +
 +
3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla, kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.

Versio 10. helmikuuta 2020 kello 16.16

Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta

Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä. Miten selvitän ongelman?

1. Tarkista ensin varauksen tapahtumaloki Klikkaa ensin "Muokattu viimeksi", jonka jälkeen "Kaikki tapahtumat" Varauksen tapahtumaloki.jpg

Tapahtuman sivulla on koostettu kaikki varauksesta lähteneet viestit seuraavan kuvan mukaisesti Tapahtumaloki1.jpg

Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen. Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen lähettämää viestiä.

2. Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä, eli koko merkintää ei näy: Tarkista asetukset. Asiakkaalle lähtevä ilmoitus Onhan asiakkaan sähköposti oikein Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?

3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla, kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.