Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asiakas ei saanut varauksestaan ilmoitusviestiä tai muistutusviestiä, missä vika?” versioiden välillä

(Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta)
(Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta)
Rivi 16: Rivi 16:
 
[[Tiedosto:Tapahtumaloki1.jpg]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Tapahtumaloki1.jpg]]<br><br>
  
Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen. Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen  lähettämää viestiä.
+
Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa, että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen. <br>
 +
Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen  lähettämää viestiä.<br>
  
  
 
'''2.  Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä, eli koko merkintää ei näy:'''
 
'''2.  Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä, eli koko merkintää ei näy:'''
Tarkista asetukset.
+
* Tarkista asetukset.
Asiakkaalle lähtevä ilmoitus
+
* Asiakkaalle lähtevä ilmoitus
Onhan asiakkaan sähköposti oikein
+
* Onhan asiakkaan sähköposti oikein
Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?
+
* Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?
  
'''3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla'''
+
'''3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla'''<br>
 
Kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.
 
Kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.

Versio 10. helmikuuta 2020 kello 16.30

Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta


Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä. Miten selvitän ongelman?

1. Tarkista ensin varauksen tapahtumaloki
Klikkaa ensin "Muokattu viimeksi", jonka jälkeen "Kaikki tapahtumat"

Varauksen tapahtumaloki.jpg

Tapahtuman sivulla on koostettu kaikki varauksesta lähteneet viestit seuraavan kuvan mukaisesti.

  • 1) Varaus on tehty Nettivaraus 5 -sovelluksessa. Varaus on siis tehty nettivarauksen kautta.
  • 2-4) Sähköpostiviesteihin liittyviä lokimerkintöjä.
  • 5-7) Tekstiviesteihin liittyviä lokimerkintöjä.


Tapahtumaloki1.jpg

Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa, että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen.
Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen lähettämää viestiä.


2. Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä, eli koko merkintää ei näy:

  • Tarkista asetukset.
  • Asiakkaalle lähtevä ilmoitus
  • Onhan asiakkaan sähköposti oikein
  • Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?

3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla
Kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.