Loikkaa: valikkoon, hakuun

Asiakas ei saanut varauksestaan ilmoitusviestiä tai muistutusviestiä, missä vika?

Versio hetkellä 10. helmikuuta 2020 kello 16.16 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)

Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta

Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä. Miten selvitän ongelman?

1. Tarkista ensin varauksen tapahtumaloki Klikkaa ensin "Muokattu viimeksi", jonka jälkeen "Kaikki tapahtumat" Varauksen tapahtumaloki.jpg

Tapahtuman sivulla on koostettu kaikki varauksesta lähteneet viestit seuraavan kuvan mukaisesti Tapahtumaloki1.jpg

Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen. Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen lähettämää viestiä.

2. Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä, eli koko merkintää ei näy: Tarkista asetukset. Asiakkaalle lähtevä ilmoitus Onhan asiakkaan sähköposti oikein Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?

3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla, kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.