Loikkaa: valikkoon, hakuun

Asiakas ei saanut varauksestaan ilmoitusviestiä tai muistutusviestiä, missä vika?

Versio hetkellä 12. helmikuuta 2020 kello 11.22 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset) (Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta)

Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta


Asiakkaani ilmoitti, ettei ole saanut tekemästään varauksesta lainkaan muistutus- tai ilmoitusviestiä. Miten selvitän ongelman?

1. Tarkista ensin varauksen tapahtumaloki
Klikkaa ensin "Muokattu viimeksi", jonka jälkeen "Kaikki tapahtumat"

Varauksen tapahtumaloki.jpg

Tapahtuman sivulla on koostettu kaikki varauksesta lähteneet viestit seuraavan kuvan mukaisesti.

  • 1) Varaus on tehty Nettivaraus 5 -sovelluksessa. Varaus on siis tehty nettivarauksen kautta.
  • 2-4) Sähköpostiviesteihin liittyviä lokimerkintöjä.
  • 5-7) Tekstiviesteihin liittyviä lokimerkintöjä.


Tapahtumaloki1.jpg

Jos viestin vierellä on vihreä merkki, se tarkoittaa, että järjestelmä on lähettänyt viestin ja asiakkaan sähköpostipalvelin on lähettänyt siitä vastaanottokuittauksen.
Mikäli vierellä ei ole vihreää palloa, vastaanottokuittausta ei ole saatu vaan asiakkaan sähköpostipalvelin ei ole suostunut vastaanottamaan palvelimen lähettämää viestiä.


2. Jos lokin mukaan asiakkaalle ei ole lähetetty lainkaan ilmoitus- tai muistutusviestiä*, eli koko merkintää ei näy:

  • Tarkista asetukset.
  • Asiakkaalle lähtevä ilmoitus
  • Onhan asiakkaan sähköposti oikein
  • Käytäthän riittävän uutta versiota järjestelmästä?
    • Riittävän uusi versio on Nettivaraus 6 tai versio 8425 Nettivaraus 5 -näkymästä.
    • * Muistutusviestit näkyvät lokissa toistaiseksi vain uusissa, vuoden 2020 tilauksissa. Se tulee laajenemaan myös vanhoihin tilauksiin lähiaikoina.


3. Jos ongelma ei selviä näillä ohjeilla
Kerää mahdollisiman tarkat tiedot tilanteesta ja lähetä ne asiakaspalveluun sähköpostitse. Kerro mitä lokissa näkyy sekä toimita linkki käyttämällesi varaussivulle. Lisäksi kerro varauksen ajankohta ja sähköpostiosoite, johon viestin olisi pitänyt lähteä.