Sähköpostiviestit menevät väärälle henkilölle
Ajas-järjestelmän asiakkaalle lähtevät viestit menevät siihen sähköpostiosoitteeseen, minkä asiakas on kirjoittanut nettivarauksen varauslomakkeelle tai, jos varaus tehdään hallinnan kautta, osoitteeseen mikä asiakaskortilla on ensimmäisenä. Asiakaskortilla olevaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään myös laskut, jos tämä toiminto on järjestelmässä otettu käyttöön.
Jos asiakas ilmoittaa, että viestit menevät väärälle henkilölle:
- Voit tarkistaa varauksen lokitiedoista mihin osoitteeseen vahvistusviesti on lähetetty. Katso ohje: Muistutus- ja ilmoitusviestien seuranta.
Syy väärään vastaanottajaan voi olla:
1. Asiakas on kirjoittanut nettivarauksessa sähköpostiosoitteen väärin.
2. Työntekijä on kirjoittanut asiakaskortille sähköpostiosoitteen väärin.
3. Joku muu on tehnyt varauksen samoilla tiedoilla.
4. Sähkopostin palveluntarjoaja on sallinut liian samankaltaisten sähköpostiosoitteiden luomisen.
Esimerkiksi Gmail-osoitteissa kaikkien seuraavien osoite-esimerkkien pitäisi kuulua samalle vastaanottajalle:https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=fi
Jos tämä aiheuttaa vastaanottajalle ongelmia, hänen tulisi olla yhteydessä Googleen.
Avainsanat: sähköpostiosoite, väärä sähköpostiosoite