Ero sivun ”Työterveyshuolto” versioiden välillä
Rivi 9: | Rivi 9: | ||
[[Tiedosto:Tyoterveys-painike.jpg|1000px]]<br><br> | [[Tiedosto:Tyoterveys-painike.jpg|1000px]]<br><br> | ||
− | HUOM. Kun sinulla on Työterveys-liukupainike asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty | + | HUOM. Kun sinulla on Työterveys-liukupainike asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty asiakaskortilla työterveyshuollon asiakkaaksi. |
*Saatuasi ominaisuuden käyttöösi, sinun tulee ensin asettaa liukukytkin Kyllä-asentoon (kuva yllä) ja valita palvelun '''SV98aTTH lomakkeen solu''' palvelulomakkeelta (kuva alla). | *Saatuasi ominaisuuden käyttöösi, sinun tulee ensin asettaa liukukytkin Kyllä-asentoon (kuva yllä) ja valita palvelun '''SV98aTTH lomakkeen solu''' palvelulomakkeelta (kuva alla). |
Versio 9. kesäkuuta 2020 kello 11.37
HUOM. Tämän sivun tekeminen on kesken.
Ajas-järjestelmään on mahdollista lisätä Työterveyshuolto-ominaisuus, jonka avulla voidaan täyttää SV98aTTH-lomakkeita ja muuten kirjata tietoja työterveyshuoltoon liittyen.
- Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi.
Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys-liukupainikkeen järjestelmästäsi yläpalkista.
HUOM. Kun sinulla on Työterveys-liukupainike asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty asiakaskortilla työterveyshuollon asiakkaaksi.
- Saatuasi ominaisuuden käyttöösi, sinun tulee ensin asettaa liukukytkin Kyllä-asentoon (kuva yllä) ja valita palvelun SV98aTTH lomakkeen solu palvelulomakkeelta (kuva alla).
- Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
- Siirrä työterveyshuolto-asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto-liukukytkin asentoon Kyllä. Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta.
- Henkilöasiakkaan työnantajan tulee olla siis asiakkaanasi. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: Yritysasiakkaan lisäys.
- Kun kyseinen liukukytkin on Kyllä-asennossa, järjestelmän käyttäjät, joiden rooliin ei olla merkitty Työterveyshuolto "Salli kaikki" eivät pysty näkemään asiakkaita, joilla kyseinen liukukytkin on asennossa Kyllä. Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: Roolit
- Henkilöasiakkaan käyntilomakkeelle voit merkitä onko kyseessä Työterveyshuoltokäynti, mikä on diagnoosi ja kuinka monta sairauspäivää määrätään.
- Asiakkaan nimen alle kohtaan Valitse maksaja valitse henkilöasiakkaan työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
- Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.
- Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.
- Lomakkeelle täyttyvät automaattisesti kohdat, joihin on kirjoitettu tekstiä punaisella. Lomakkeen alkuun täyttyvät kohdat löydät työnantajan asiakaskortilta.
- Ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.
- Lomakkeen loppuun tulostuvat käynnin asiakaspalvelijan nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.
- Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.
- Esimerkkinä näkyy, mihin kohtaan Lääkärin solut A-E tulostuvat lomakkeella.