Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Työterveyshuolto” versioiden välillä

(SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen)
(Työterveyshuollon käynti)
Rivi 41: Rivi 41:
 
**'''Huom.''' Jos sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössä, pystyt lisäämään ainoastaan työterveyshuoltokäyntejä. Järjestelmä ei anna sinun tallentaa käyntejä, joihin ei lisätä diagnoosia.
 
**'''Huom.''' Jos sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössä, pystyt lisäämään ainoastaan työterveyshuoltokäyntejä. Järjestelmä ei anna sinun tallentaa käyntejä, joihin ei lisätä diagnoosia.
 
*Asiakkaan nimen alle kohtaan '''Valitse maksaja''' (4) valitse henkilöasiakkaan (5) työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
 
*Asiakkaan nimen alle kohtaan '''Valitse maksaja''' (4) valitse henkilöasiakkaan (5) työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
[[Tiedosto:TTH_-_Käynti_Yritysmaksaja.jpg]]<br><br>
+
**Jos käytät asiakasryhmiä ja henkilöasiakas on merkitty yritysasiakkaan asiakasryhmään, merkitsee järjestelmä kyseinen asiakasryhmän automaattisesti palvelun maksajaksi. Ohjeet asiakasryhmien muokkaamiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Asiakasryhm.C3.A4t|Asiakasryhmät]].
 +
[[Tiedosto:TTH_Käynti.jpg]]<br><br>
  
 
===SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen===
 
===SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen===

Versio 11. kesäkuuta 2020 kello 14.40

HUOM. Tämän sivun tekeminen on kesken.

Ajas-järjestelmään on mahdollista lisätä Työterveyshuollon toimintoja, joiden avulla voidaan tulostaa Työnantajan korvaushakemus työterveyshuollon kustannuksista - eli SV98aTTH -lomakkeita ja muuten kirjata tietoja työterveyshuoltoon liittyen.

  • Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi.


Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys -liukupainikkeen Ajas Touchin yläpalkista.

Tyoterveys-painike.jpg

Kun Työterveyspainike on asennossa "Ei", Ajas Touchia käytetään normaalilla tavalla.
Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", Ajas Touch ottaa huomioon Työterveyshuollon toiminnot.


Huom: Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty asiakaskortilla työterveyshuollon asiakkaaksi.

Työterveyshuollon asiakas ja maksaja

  • Siirrä työterveyshuolto -asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto -liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta.
    • Henkilöasiakkaan työnantajan tulee olla siis asiakkaanasi. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: Yritysasiakkaan lisäys.
    • Kun kyseinen liukukytkin on Kyllä-asennossa, järjestelmän käyttäjät, joiden rooliin ei olla merkitty Työterveyshuolto "Salli kaikki" eivät pysty näkemään asiakkaita, joilla kyseinen liukukytkin on asennossa Kyllä. Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: Roolit

TTH - Asiakaskortti Henkilö.jpg

TTH - Asiakaskortti Yritys.jpg

Työterveyshuollon palvelu

  • Niiden palveluiden kohdalla, jotka kuuluvat työterveyshuollon alle, merkitse, minkälaisesta ja kenen suorittamasta palvelusta on kyse.
  • Järjestelmä sijoittaa tämän valinnan perusteella tiedot oikeaan kohtaan lomakkeelle.
  • Mene siis Ylläpito -> Palvelut -> avaa haluamasi palvelu -> paina Edistynyt käyttö -> kohta SV98aTTH lomakkeen solu

TTH Palvelu1.jpg

TTH Palvelu2.jpg

  • Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
  • Muista tallentaa tekemäsi muutokset.



Työterveyshuollon käynti

  • Henkilöasiakkaan käyntilomakkeelle voit merkitä onko kyseessä Työterveyshuoltokäynti (1), mikä on diagnoosi (2) ja kuinka monta sairauspäivää määrätään (3).
    • Huom. Jos sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössä, pystyt lisäämään ainoastaan työterveyshuoltokäyntejä. Järjestelmä ei anna sinun tallentaa käyntejä, joihin ei lisätä diagnoosia.
  • Asiakkaan nimen alle kohtaan Valitse maksaja (4) valitse henkilöasiakkaan (5) työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
    • Jos käytät asiakasryhmiä ja henkilöasiakas on merkitty yritysasiakkaan asiakasryhmään, merkitsee järjestelmä kyseinen asiakasryhmän automaattisesti palvelun maksajaksi. Ohjeet asiakasryhmien muokkaamiseen löydät täältä: Asiakasryhmät.

TTH Käynti.jpg

SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen

Kuva lomakkeesta missä nuo esitäyttyvät kohdat tulee järjestelmästä.
Ohjeet mistä mikäkin täyttyvä kohta tulostuu.

  • Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.

TTH - Tulosta1.jpg

  • Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.

TTH - tulosta.jpg

  • Lomakkeelle ensimmäiselle sivulle täyttyvät tiedot näet yrityksen asiakaskortilta.
    • Ohjeet lisätietokenttien (BIC ja IBAN) lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.

TTH 1sivu.jpg

TTH 1sivu Asiakaskortti.jpg

  • Lomakkeen loppuun tulostuvat käynnin asiakaspalvelijan nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.

SV98aTTH automaattinen taytto loppu.jpg

  • Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.
  • Alla näet mihin soluun lomakkeella tiedot palvelusta tulostuvat

SV98aTTH Korvausluokka1.jpg

SV98aTTH Korvausluokat2.jpg