Ero sivun ”Työterveyshuolto” versioiden välillä
Rivi 5: | Rivi 5: | ||
*Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi. | *Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi. | ||
<br> | <br> | ||
− | Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys -liukupainikkeen | + | Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys -liukupainikkeen Ajas Touchin yläpalkista. |
[[Tiedosto:Tyoterveys-painike.jpg|1000px]]<br><br> | [[Tiedosto:Tyoterveys-painike.jpg|1000px]]<br><br> |
Versio 11. kesäkuuta 2020 kello 10.30
HUOM. Tämän sivun tekeminen on kesken.
Ajas-järjestelmään on mahdollista lisätä Työterveyshuollon toimintoja, joiden avulla voidaan tulostaa Työnantajan korvaushakemus työterveyshuollon kustannuksista - eli SV98aTTH -lomakkeita ja muuten kirjata tietoja työterveyshuoltoon liittyen.
- Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi.
Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys -liukupainikkeen Ajas Touchin yläpalkista.
Huom: Kun sinulla on Työterveys-liukupainike asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty asiakaskortilla työterveyshuollon asiakkaaksi.
Sisällysluettelo
Työterveyshuollon asiakas ja maksaja
- Siirrä työterveyshuolto-asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto-liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta.
- Henkilöasiakkaan työnantajan tulee olla siis asiakkaanasi. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: Yritysasiakkaan lisäys.
- Kun kyseinen liukukytkin on Kyllä-asennossa, järjestelmän käyttäjät, joiden rooliin ei olla merkitty Työterveyshuolto "Salli kaikki" eivät pysty näkemään asiakkaita, joilla kyseinen liukukytkin on asennossa Kyllä. Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: Roolit
Työterveyshuollon palvelu
- Niiden palveluiden kohdalla, jotka kuuluvat työterveyshuollon alle, merkitse, minkälaisesta ja kenen suorittamasta palvelusta on kyse.
- Järjestelmä sijoittaa tämän valinnan perusteella tiedot oikeaan kohtaan lomakkeelle.
- Mene siis Ylläpito -> Palvelut -> avaa haluamasi palvelu -> paina Edistynyt käyttö -> kohta SV98aTTH lomakkeen solu
- Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
- Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
Työterveyshuollon käynti
- Henkilöasiakkaan käyntilomakkeelle voit merkitä onko kyseessä Työterveyshuoltokäynti (1), mikä on diagnoosi (2) ja kuinka monta sairauspäivää määrätään (3).
- Huom. Jos sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössä, pystyt lisäämään ainoastaan työterveyshuoltokäyntejä. Järjestelmä ei anna sinun tallentaa käyntejä, joihin ei lisätä diagnoosia.
- Asiakkaan nimen alle kohtaan Valitse maksaja (4) valitse henkilöasiakkaan (5) työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen
Kuva lomakkeesta missä nuo esitäyttyvät kohdat tulee järjestelmästä.
Ohjeet mistä mikäkin täyttyvä kohta tulostuu.
- Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.
- Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.
- Lomakkeelle ensimmäiselle sivulle täyttyvät tiedot näet yrityksen asiakaskortilta.
- Ohjeet lisätietokenttien (BIC ja IBAN) lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.
- Lomakkeen loppuun tulostuvat käynnin asiakaspalvelijan nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.
- Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.
- Alla näet mihin soluun lomakkeella tiedot palvelusta tulostuvat