Ero sivun ”Työterveyshuolto” versioiden välillä
(→Työterveyshuollon asiakas ja maksaja) |
(→Työterveyshuollon asiakas ja maksaja) |
||
Rivi 17: | Rivi 17: | ||
===Työterveyshuollon asiakas ja maksaja=== | ===Työterveyshuollon asiakas ja maksaja=== | ||
− | *Siirrä | + | *Siirrä Työterveyshuolto -asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto -liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta. |
**Henkilöasiakkaan työnantajalle on siis tehtävä yritysasiakkaan asiakaskortti. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Yritysasiakkaan_lis.C3.A4ys|Yritysasiakkaan lisäys]]. | **Henkilöasiakkaan työnantajalle on siis tehtävä yritysasiakkaan asiakaskortti. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Yritysasiakkaan_lis.C3.A4ys|Yritysasiakkaan lisäys]]. | ||
**Kun liukukytkin on "Kyllä" -asennossa, ne työntekijät / järjestelmän käyttäjät, joiden rooliin ei ole merkitty oikeutta: Työterveyshuolto "Salli kaikki" eivät pysty näkemään asiakkaita, joiden liukukytkin on asennossa Kyllä. Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: [[Työntekijät#Roolit|Roolit]] | **Kun liukukytkin on "Kyllä" -asennossa, ne työntekijät / järjestelmän käyttäjät, joiden rooliin ei ole merkitty oikeutta: Työterveyshuolto "Salli kaikki" eivät pysty näkemään asiakkaita, joiden liukukytkin on asennossa Kyllä. Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: [[Työntekijät#Roolit|Roolit]] |
Versio 15. kesäkuuta 2020 kello 12.45
HUOM. Tämän sivun tekeminen on kesken.
Ajas-järjestelmään on mahdollista lisätä Työterveyshuollon toimintoja, joiden avulla voidaan tulostaa Työnantajan korvaushakemus työterveyshuollon kustannuksista - eli SV98aTTH -lomakkeita ja muuten kirjata tietoja työterveyshuoltoon liittyen.
- Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi.
Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys -liukupainikkeen Ajas Touchin yläpalkista.
Kun Työterveyspainike on asennossa "Ei", Ajas Touchia käytetään normaalilla tavalla.
Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", Ajas Touch ottaa huomioon Työterveyshuollon toiminnot.
Huom: Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty asiakaskortilla työterveyshuollon asiakkaaksi.
Sisällysluettelo
Työterveyshuollon asiakas ja maksaja
- Siirrä Työterveyshuolto -asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto -liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta.
- Henkilöasiakkaan työnantajalle on siis tehtävä yritysasiakkaan asiakaskortti. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: Yritysasiakkaan lisäys.
- Kun liukukytkin on "Kyllä" -asennossa, ne työntekijät / järjestelmän käyttäjät, joiden rooliin ei ole merkitty oikeutta: Työterveyshuolto "Salli kaikki" eivät pysty näkemään asiakkaita, joiden liukukytkin on asennossa Kyllä. Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: Roolit
Työterveyshuollon palvelu
- Niiden palveluiden kohdalla, jotka kuuluvat työterveyshuollon alle, merkitse, minkälaisesta ja kenen suorittamasta palvelusta on kyse.
- Järjestelmä sijoittaa tämän valinnan perusteella tiedot oikeaan kohtaan lomakkeelle.
- Mene siis Ylläpito -> Palvelut -> avaa haluamasi palvelu -> paina Edistynyt käyttö -> kohta SV98aTTH lomakkeen solu
- Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
- Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
Työterveyshuollon käynti
- Henkilöasiakkaan käyntilomakkeelle voit merkitä onko kyseessä Työterveyshuoltokäynti (1), mikä on diagnoosi (2) ja kuinka monta sairauspäivää määrätään (3).
- Huom. Jos sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössä, pystyt lisäämään ainoastaan työterveyshuoltokäyntejä. Järjestelmä ei anna sinun tallentaa käyntejä, joihin ei lisätä diagnoosia.
- Asiakkaan nimen alle kohtaan Valitse maksaja (4) valitse henkilöasiakkaan (5) työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
- Jos käytät asiakasryhmiä ja henkilöasiakas on merkitty yritysasiakkaan asiakasryhmään, merkitsee järjestelmä kyseinen asiakasryhmän automaattisesti palvelun maksajaksi. Ohjeet asiakasryhmien muokkaamiseen löydät täältä: Asiakasryhmät.
- Voit tarkistaa henkilöasiakkaan mahdollisen asiakasryhmän hänen asiakaskortistaan kohdasta Asiakkaan lisätiedot - Asiakasryhmä.
SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen
Kuva lomakkeesta missä nuo esitäyttyvät kohdat tulee järjestelmästä.
Ohjeet mistä mikäkin täyttyvä kohta tulostuu.
- Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.
- Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.
- Lomakkeelle ensimmäiselle sivulle täyttyvät tiedot näet yrityksen asiakaskortilta.
- Ohjeet lisätietokenttien (BIC ja IBAN) lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.
- Lomakkeen loppuun tulostuvat käynnin asiakaspalvelijan nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.
- Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.
- Alla näet mihin soluun lomakkeella tiedot palvelusta tulostuvat