Ero sivun ”Työterveyshuolto” versioiden välillä
(→Työterveyshuollon asiakas ja maksaja) |
(→Työterveyshuollon asiakas ja maksaja) |
||
Rivi 19: | Rivi 19: | ||
*Siirrä Työterveyshuolto -asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto -liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta. | *Siirrä Työterveyshuolto -asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto -liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta. | ||
**Henkilöasiakkaan työnantajalle on siis tehtävä yritysasiakkaan asiakaskortti. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Yritysasiakkaan_lis.C3.A4ys|Yritysasiakkaan lisäys]]. | **Henkilöasiakkaan työnantajalle on siis tehtävä yritysasiakkaan asiakaskortti. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Yritysasiakkaan_lis.C3.A4ys|Yritysasiakkaan lisäys]]. | ||
− | **Kun liukukytkin on "Kyllä" -asennossa, | + | **Kun liukukytkin on "Kyllä" -asennossa, asiakaskortti näkyy vain niille työntekijöille, joiden rooliin on merkitty käyttöoikeus: Työterveyshuolto "Salli kaikki". Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: [[Työntekijät#Roolit|Roolit]] |
[[Tiedosto:TTH_-_Asiakaskortti_Henkilö.jpg|800px]]<br><br> | [[Tiedosto:TTH_-_Asiakaskortti_Henkilö.jpg|800px]]<br><br> |
Versio 15. kesäkuuta 2020 kello 13.24
HUOM. Tämän sivun tekeminen on kesken.
Ajas-järjestelmään on mahdollista lisätä Työterveyshuollon toimintoja, joiden avulla voidaan tulostaa Työnantajan korvaushakemus työterveyshuollon kustannuksista - eli SV98aTTH -lomakkeita ja muuten kirjata tietoja työterveyshuoltoon liittyen.
- Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi.
Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys -liukupainikkeen Ajas Touchin yläpalkista.
Kun Työterveyspainike on asennossa "Ei", Ajas Touchia käytetään normaalilla tavalla.
Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", Ajas Touch ottaa huomioon Työterveyshuollon toiminnot. Tämän lisäksi myös asiakaskorteilla (henkilöasiakas, joka saa palvelun ja yritysasiakas, joka on hänen työnantaja ja työterveyskäynnin maksaja) vastaavat liukukytkimet on oltava asennossa "Kyllä".
Huom: Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty asiakaskortilla työterveyshuollon asiakkaaksi.
Sisällysluettelo
Työterveyshuollon asiakas ja maksaja
- Siirrä Työterveyshuolto -asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto -liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä henkilöasiakkaitasi ja heidän työnantajiaan käyntilomakkeelta.
- Henkilöasiakkaan työnantajalle on siis tehtävä yritysasiakkaan asiakaskortti. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: Yritysasiakkaan lisäys.
- Kun liukukytkin on "Kyllä" -asennossa, asiakaskortti näkyy vain niille työntekijöille, joiden rooliin on merkitty käyttöoikeus: Työterveyshuolto "Salli kaikki". Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: Roolit
Työterveyshuollon palvelu
- Niiden palveluiden kohdalla, jotka kuuluvat työterveyshuollon alle, merkitse, minkälaisesta ja kenen suorittamasta palvelusta on kyse.
- Järjestelmä sijoittaa tämän valinnan perusteella tiedot oikeaan kohtaan lomakkeelle.
- Mene siis Ylläpito -> Palvelut -> avaa haluamasi palvelu -> paina Edistynyt käyttö -> kohta SV98aTTH lomakkeen solu
- Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
- Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
Työterveyshuollon käynti
- Henkilöasiakkaan käyntilomakkeelle voit merkitä onko kyseessä Työterveyshuoltokäynti (1), mikä on diagnoosi (2) ja kuinka monta sairauspäivää määrätään (3).
- Huom. Jos sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössä, pystyt lisäämään ainoastaan työterveyshuoltokäyntejä. Järjestelmä ei anna sinun tallentaa käyntejä, joihin ei lisätä diagnoosia.
- Asiakkaan nimen alle kohtaan Valitse maksaja (4) valitse henkilöasiakkaan (5) työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
- Jos käytät asiakasryhmiä ja henkilöasiakas on merkitty yritysasiakkaan asiakasryhmään, merkitsee järjestelmä kyseinen asiakasryhmän automaattisesti palvelun maksajaksi. Ohjeet asiakasryhmien muokkaamiseen löydät täältä: Asiakasryhmät.
- Voit tarkistaa henkilöasiakkaan mahdollisen asiakasryhmän hänen asiakaskortistaan kohdasta Asiakkaan lisätiedot - Asiakasryhmä.
SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen
Kuva lomakkeesta missä nuo esitäyttyvät kohdat tulee järjestelmästä.
Ohjeet mistä mikäkin täyttyvä kohta tulostuu.
- Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.
- Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.
- Lomakkeelle ensimmäiselle sivulle täyttyvät tiedot näet yrityksen asiakaskortilta.
- Ohjeet lisätietokenttien (BIC ja IBAN) lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.
- Lomakkeen loppuun tulostuvat käynnin asiakaspalvelijan nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.
- Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.
- Alla näet mihin soluun lomakkeella tiedot palvelusta tulostuvat