Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Työterveyshuolto” versioiden välillä

(Työterveyshuollon käynti)
Rivi 31: Rivi 31:
 
*Avaa Ylläpito -> Palvelut -> avaa haluamasi palvelu -> paina Edistynyt käyttö -> kohta '''SV98aTTH lomakkeen solu'''
 
*Avaa Ylläpito -> Palvelut -> avaa haluamasi palvelu -> paina Edistynyt käyttö -> kohta '''SV98aTTH lomakkeen solu'''
  
[[Tiedosto:TTH_Palvelu1.jpg|800px]]<br><br>
+
[[Tiedosto:Työterveys_-_Palvelu1.jpg|800px]]<br><br>
[[Tiedosto:TTH_Palvelu2.jpg|800px]]<br><br>
+
[[Tiedosto:Työterveys_-_Palvelu2.jpg|800px]]<br><br>
 
*Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
 
*Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
 
*Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
 
*Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
Rivi 40: Rivi 40:
  
 
Työterveyshuollon käyntilomakkeella on lisävalintoja ja -toimintoja verrattuna tavalliseen käyntilomakkeeseen. <br><br>
 
Työterveyshuollon käyntilomakkeella on lisävalintoja ja -toimintoja verrattuna tavalliseen käyntilomakkeeseen. <br><br>
[[Tiedosto:TTH_Käynti.jpg]]<br><br>
+
[[Tiedosto:Työterveys_-_Käynti1.jpg]]<br><br>
  
'''1)''' <br>
+
'''1)''' Valitse henkilöasiakas.<br>
'''2)''' <br>
+
'''2)''' Jos henkilöasiakas on lisätty hänen työnantajansa asiakasryhmään, järjestelmä lisää asiakasryhmän automaattisesti käynnin maksajaksi. Jos et halua käyttää asiakasryhmiä, etsi yritysasiakas, eli henkilöasiakkaan työnantaja.<br>
'''3)''' <br>
+
*Voit tarkistaa henkilöasiakkaan mahdollisen asiakasryhmän hänen asiakaskortistaan kohdasta Asiakkaan lisätiedot - Asiakasryhmä.
'''4)''' <br>
+
*Kun henkilön työnantajan yritys on merkitty maksajaksi, löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
'''5)''' <br><br>
+
*Muista, että sekä henkilö- että yritysasiakas tulee olla merkittynä työterveyshuoltoon heidän asiakaskorteiltaan. Muuten et löydä heitä.
 +
*Lisätietoja asiakasryhmistä ja niiden luomisesta löydät täältä: [[Asiakkaat#Asiakasryhm.C3.A4t|Asiakasryhmät]].
 +
'''3)''' Merkitse, että kyseessä on työterveyshuoltokäynti.<br>
 +
'''4)''' Valitse diagnoosi.<br>
 +
*Silloin kun sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, et pysty kirjaamaan käyntejä ilman diagnoosia.
 +
'''5)''' Merkitse määrätyt sairauspäivät.<br><br>
  
 
+
[[Tiedosto:Työterveys_-_Käynti2.jpg]]
*Henkilöasiakkaan käyntilomakkeelle voit merkitä onko kyseessä '''Työterveyshuoltokäynti''' (1), mikä on diagnoosi (2) ja kuinka monta sairauspäivää määrätään (3).
+
*Tallennetussa käynnissä näkyy, että maksu on siirretty toiselle asiakkaalle.
**'''Huom.''' Jos sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössä, pystyt lisäämään ainoastaan työterveyshuoltokäyntejä. Järjestelmä ei anna sinun tallentaa käyntejä, joihin ei lisätä diagnoosia.
+
*Laskun käsittely jatkuu Maksun siirto toiselle maksajalle -prosessin mukaisesti: [[Asiakkaat#Maksun_jakaminen_ja_siirto_toiselle_maksajalle|Maksun jakaminen ja siirto toiselle maksajalle]].
*Asiakkaan nimen alle kohtaan '''Valitse maksaja''' (4) valitse henkilöasiakkaan (5) työnantajan yritys. Tällöin löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
+
<br><br>
**Jos käytät asiakasryhmiä ja henkilöasiakas on merkitty yritysasiakkaan asiakasryhmään, merkitsee järjestelmä kyseinen asiakasryhmän automaattisesti palvelun maksajaksi. Ohjeet asiakasryhmien muokkaamiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Asiakasryhm.C3.A4t|Asiakasryhmät]].
 
**Voit tarkistaa henkilöasiakkaan mahdollisen asiakasryhmän hänen asiakaskortistaan kohdasta Asiakkaan lisätiedot - Asiakasryhmä.
 
  
 
===SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen===
 
===SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen===
  
Kuva lomakkeesta missä nuo esitäyttyvät kohdat tulee järjestelmästä.<br>
+
*Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen maksajan (eli työnantajan) asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.
Ohjeet mistä mikäkin täyttyvä kohta tulostuu.
 
<br><br>
 
 
 
*Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.
 
 
[[Tiedosto:TTH_-_Tulosta1.jpg]]<br><br>
 
[[Tiedosto:TTH_-_Tulosta1.jpg]]<br><br>
 
*Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.
 
*Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.
Rivi 71: Rivi 70:
 
[[Tiedosto:TTH_1sivu_Asiakaskortti.jpg]]<br><br>
 
[[Tiedosto:TTH_1sivu_Asiakaskortti.jpg]]<br><br>
  
*Lomakkeen loppuun tulostuvat käynnin asiakaspalvelijan nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.
+
*Lomakkeen loppuun tulostuvat toimintatietoihin vastaavan henkilön (eli kyseisen lomakkeen tulostajan) nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.
[[Tiedosto:SV98aTTH_automaattinen_taytto_loppu.jpg]]<br><br>
+
[[Tiedosto:Työterveys_-_Lomake,_loppu.jpg]]<br><br>
  
 
*Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.
 
*Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.

Versio 17. kesäkuuta 2020 kello 10.14

HUOM. Tämän sivun tekeminen on kesken.

Ajas-järjestelmään on mahdollista lisätä Työterveyshuollon toimintoja, joiden avulla voidaan tulostaa Työnantajan korvaushakemus työterveyshuollon kustannuksista - eli SV98aTTH -lomakkeita ja muuten kirjata tietoja työterveyshuoltoon liittyen.

  • Työterveyshuolto-ominaisuus on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoja osoitteesta: asiakaspalvelu (at) ajas.fi.


Sinulla on Työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, jos löydät Työterveys -liukupainikkeen Ajas Touchin yläpalkista.

Tyoterveys-painike.jpg

Kun Työterveyspainike on asennossa "Ei", Ajas Touchia käytetään normaalilla tavalla.

Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", Ajas Touch ottaa huomioon Työterveyshuollon toiminnot. Tämän lisäksi myös asiakaskorteilla (henkilöasiakas, joka saa palvelun ja yritysasiakas, joka on hänen työnantaja ja työterveyskäynnin maksaja) vastaavat liukukytkimet on oltava asennossa "Kyllä".

Huom: Kun Työterveyspainike on asennossa "Kyllä", et pysty tekemään varauksia asiakkaille, joita ei olla merkitty asiakaskortilla työterveyshuollon asiakkaaksi.

Työterveyshuollon asiakas ja maksaja

  • Sekä asiakkaalla (Asiakastyyppi: Henkilö) että hänen työnantajalla (Asiakastyyppi: Yritys) on oltava asiakaskortti. Ohjeet yritysasiakkaan lisäämiseen löydät täältä: Yritysasiakkaan lisäys.
  • Siirrä Työterveyshuolto -asiakkaiden ja heidän työnantajiensa asiakaskorteilla Työterveyshuolto -liukukytkin asentoon "Kyllä". Muuten et löydä kumpaakaan heistä käyntilomakkeelta.
    • Kun liukukytkin on "Kyllä" -asennossa, asiakaskortti näkyy vain niille työntekijöille, joiden rooliin on merkitty käyttöoikeus: Työterveyshuolto "Salli kaikki". Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä: Roolit

TTH - Asiakaskortti Henkilö.jpg

TTH - Asiakaskortti Yritys.jpg

Työterveyshuollon palvelu

  • Palveluihin, jotka kuuluvat työterveyshuollon piiriin, merkitään lisätietona minkälaisesta ja kenen suorittamasta palvelusta on kyse.
  • Järjestelmä sijoittaa tämän valinnan perusteella tiedot oikeaan kohtaan lomakkeelle.
  • Avaa Ylläpito -> Palvelut -> avaa haluamasi palvelu -> paina Edistynyt käyttö -> kohta SV98aTTH lomakkeen solu

Työterveys - Palvelu1.jpg

Työterveys - Palvelu2.jpg

  • Soluvaihtoehtojen alat ovat: lääkäri, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, psykologi, erikoislääkäri, työhygienia, ergonomia, tekninen ala, maatalous, työnäkeminen, puheterapeutti, ravitsemus, sosiaaliala, liikunta, laboratorio ja kuvantaminen.
  • Muista tallentaa tekemäsi muutokset.



Työterveyshuollon käynti

Työterveyshuollon käyntilomakkeella on lisävalintoja ja -toimintoja verrattuna tavalliseen käyntilomakkeeseen.

Työterveys - Käynti1.jpg

1) Valitse henkilöasiakas.
2) Jos henkilöasiakas on lisätty hänen työnantajansa asiakasryhmään, järjestelmä lisää asiakasryhmän automaattisesti käynnin maksajaksi. Jos et halua käyttää asiakasryhmiä, etsi yritysasiakas, eli henkilöasiakkaan työnantaja.

  • Voit tarkistaa henkilöasiakkaan mahdollisen asiakasryhmän hänen asiakaskortistaan kohdasta Asiakkaan lisätiedot - Asiakasryhmä.
  • Kun henkilön työnantajan yritys on merkitty maksajaksi, löydät kaikki työnantajan maksamat työterveyshuoltokäynnit SV98aTTH-lomakkeelta.
  • Muista, että sekä henkilö- että yritysasiakas tulee olla merkittynä työterveyshuoltoon heidän asiakaskorteiltaan. Muuten et löydä heitä.
  • Lisätietoja asiakasryhmistä ja niiden luomisesta löydät täältä: Asiakasryhmät.

3) Merkitse, että kyseessä on työterveyshuoltokäynti.
4) Valitse diagnoosi.

  • Silloin kun sinulla on työterveyshuolto-ominaisuus käytössäsi, et pysty kirjaamaan käyntejä ilman diagnoosia.

5) Merkitse määrätyt sairauspäivät.

Työterveys - Käynti2.jpg



SV98aTTH -lomakkeen tulostaminen

  • Voit tulostaa SV98aTTH-lomakkeen maksajan (eli työnantajan) asiakaskortilta painamalla Toiminnot - Tulosta lomakkeita.

TTH - Tulosta1.jpg

  • Paina SV98aTTH-painiketta. Tiedosto latautuu koneellesi.

TTH - tulosta.jpg

  • Lomakkeelle ensimmäiselle sivulle täyttyvät tiedot näet yrityksen asiakaskortilta.
    • Ohjeet lisätietokenttien (BIC ja IBAN) lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.

TTH 1sivu.jpg

TTH 1sivu Asiakaskortti.jpg

  • Lomakkeen loppuun tulostuvat toimintatietoihin vastaavan henkilön (eli kyseisen lomakkeen tulostajan) nimi ja puhelinnumero. Myös käynnin päivämäärä tulostuu automaattisesti lomakkeelle.

Työterveys - Lomake, loppu.jpg

  • Korvausluokat tulostuvat sen mukaan, mikä SV98aTTH-lomakkeen solu maksetulle palvelulle ollaan merkitty.
  • Alla näet mihin soluun lomakkeella tiedot palvelusta tulostuvat

SV98aTTH Korvausluokka1.jpg

SV98aTTH Korvausluokat2.jpg