Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Selainversion käytön aloittaminen” versioiden välillä

(Selainversion käytön aloittaminen)
(Selainversion käytön aloittaminen)
Rivi 1: Rivi 1:
===Selainversion käytön aloittaminen===
+
===Uudet Ajas-ohjelman käyttäjät===
  
 
1. Aloita tutustumalla Ajas-tuoteperheen eri vaihtoehtoihin [https://www.ajas.fi/tuotteet/ tuotesivulla] ja etsimällä itsellesi tai yrityksellesi sopivin vaihtoehto.
 
1. Aloita tutustumalla Ajas-tuoteperheen eri vaihtoehtoihin [https://www.ajas.fi/tuotteet/ tuotesivulla] ja etsimällä itsellesi tai yrityksellesi sopivin vaihtoehto.
Rivi 13: Rivi 13:
 
*  Lisätään mahdolliset muut työntekijät järjestelmään ja luodaan heille omat kirjautumistunnukset. Katso [[Työntekijät|Työntekijät]].
 
*  Lisätään mahdolliset muut työntekijät järjestelmään ja luodaan heille omat kirjautumistunnukset. Katso [[Työntekijät|Työntekijät]].
 
* Lisätään järjestelmään palvelut. Katso [[Palvelut|Palvelut]].
 
* Lisätään järjestelmään palvelut. Katso [[Palvelut|Palvelut]].
 +
 +
===Vanhat Ajas-ohjelman käyttäjät===
 +
 +
1. Jos olet jo käyttänyt Ajas-ohjelman vanhempia versioita, Ajas Touch -selainversion käytön voi aloittaa seuraavasti:
 +
* Kirjaudu normaalisti Internet-ajanvarauksen hallintanäkymään
 +
* Klikkaa linkkiä '''Kokeile uutta versiota ajanvarauksen hallinnasta'''.
 +
* Ensimmäisen käynnin jälkeen järjestelmä luo Ajas Touchiin pääkäyttäjän nimellä Admin Admin.  Tämän jälkeen kirjautumista ei enää tarvitse tehdä vanhan hallintanäkymän kautta vaan voit kirjautua suoraan uudesta kirjautumislinkistä.
 +
 +
Ajas Touch - suora kirjautumislinkki on muotoa
 +
<pre>
 +
https://hallinta.ajas.fi/#/login/OMA YRITYSTUNNUS
 +
</pre>
 +
OMA YRITYSTUNNUS löytyy vanhasta kirjautumislinkistä, kohdan "vah_id=" jälkeen ja ennen "&" -merkkiä. Tunnuksessa on 20 numero- ja kirjainmerkkiä.
 +
<pre>
 +
https://nettivaraus5.ajas.fi/4.2/hallinta/hallinta.php?vah_id=OMA YRITYSTUNNUS&usr=OMA TIETOKANNAN TUNNUS
 +
</pre>

Versio 22. marraskuuta 2017 kello 15.17

Uudet Ajas-ohjelman käyttäjät

1. Aloita tutustumalla Ajas-tuoteperheen eri vaihtoehtoihin tuotesivulla ja etsimällä itsellesi tai yrityksellesi sopivin vaihtoehto.

2. Tilauksen tehtyäsi, saat sähköpostiisi viestin Ajas tilausvahvistus. Viesti sisältää tarvittavat tiedot, tunnukset ja linkit oman Ajas-tilin käytön aloittamiseen.

3. Aloita käyttö klikkaamalla tilausvahvistuksessa olevaa Ajas Asiakashallinta Touch -selainversio -otsakkeen alla olevaa kirjautumisosoitetta. Järjestelmän luomat kirjautumisen oletustunnukset, Käyttäjänimi ja Salasana, näkyvät sähköpostissasi. Voit muuttaa nämä myöhemmin omasta käyttäjäprofiilistasi.

4. Järjestelmän pääkäyttäjä on oletuksena se käyttäjä, kenen nimellä ja tiedoilla tilaus on tehty. Pääkäyttäjän tunnistaa Työntekijät -listassa pienestä avaimenkuvasta ja lihavoidusta nimen kirjoitusasusta.

5. Järjestelmän käyttö kannattaa aloittaa sillä, että:

  • Muokataan ja lisätään tarvittavat toimipiste(et) aukioloaikoineen. Katso Toimipisteet.
  • Lisätään mahdolliset muut työntekijät järjestelmään ja luodaan heille omat kirjautumistunnukset. Katso Työntekijät.
  • Lisätään järjestelmään palvelut. Katso Palvelut.

Vanhat Ajas-ohjelman käyttäjät

1. Jos olet jo käyttänyt Ajas-ohjelman vanhempia versioita, Ajas Touch -selainversion käytön voi aloittaa seuraavasti:

  • Kirjaudu normaalisti Internet-ajanvarauksen hallintanäkymään
  • Klikkaa linkkiä Kokeile uutta versiota ajanvarauksen hallinnasta.
  • Ensimmäisen käynnin jälkeen järjestelmä luo Ajas Touchiin pääkäyttäjän nimellä Admin Admin. Tämän jälkeen kirjautumista ei enää tarvitse tehdä vanhan hallintanäkymän kautta vaan voit kirjautua suoraan uudesta kirjautumislinkistä.

Ajas Touch - suora kirjautumislinkki on muotoa

 
https://hallinta.ajas.fi/#/login/OMA YRITYSTUNNUS

OMA YRITYSTUNNUS löytyy vanhasta kirjautumislinkistä, kohdan "vah_id=" jälkeen ja ennen "&" -merkkiä. Tunnuksessa on 20 numero- ja kirjainmerkkiä.

https://nettivaraus5.ajas.fi/4.2/hallinta/hallinta.php?vah_id=OMA YRITYSTUNNUS&usr=OMA TIETOKANNAN TUNNUS