Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Selainversion käytön aloittaminen” versioiden välillä

(Selainversion käytön aloittaminen)
(Selainversion käytön aloittaminen)
Rivi 1: Rivi 1:
 
===Selainversion käytön aloittaminen===
 
===Selainversion käytön aloittaminen===
<br>
+
 
#Aloita tutustumalla Ajas-tuoteperheen eri vaihtoehtoihin [https://www.ajas.fi/tuotteet/ tuotesivulla] ja etsimällä itsellesi tai yrityksellesi sopivin vaihtoehto.
+
1. Aloita tutustumalla Ajas-tuoteperheen eri vaihtoehtoihin [https://www.ajas.fi/tuotteet/ tuotesivulla] ja etsimällä itsellesi tai yrityksellesi sopivin vaihtoehto.
#:
+
 
#Tilauksen tehtyäsi, saat sähköpostiisi tarvittavat tiedot, tunnukset ja linkit käytön aloittamiseen.
+
2.  Tilauksen tehtyäsi, saat sähköpostiisi viestin '''Ajas tilausvahvistus'''. Viesti sisältää tarvittavat tiedot, tunnukset ja linkit oman Ajas-tilin käytön aloittamiseen.
#:
+
 
#Aloittaaksesi Ajas Touch -selainversion käytön, klikkaa saamasi tilausvahvistuksessa olevaa kirjautumislinkkiä. Tarvittavat salasanat ja tunnukset näet sähköpostistasi. Huomaa, että jos jatkossa vaihdat pääkäyttäjän sähköpostia niin sisään pääkäyttäjänä pääsee kirjautumaan tietokannan käyttätunnuksella (nettivar_ah[numerosarja]), joka löytyy tilausvahvistuksesta alempaa.
+
3.  Aloita käyttö klikkaamalla tilausvahvistuksessa olevaa '''Ajas Asiakashallinta Touch -selainversio''' -otsakkeen alla olevaa kirjautumisosoitetta. Järjestelmän luomat kirjautumisen oletustunnukset, Käyttäjänimi ja Salasana, näkyvät sähköpostissasi. Voit muuttaa nämä myöhemmin omasta käyttäjäprofiilistasi. 
#:
+
 
#Ensimmäisenä sisään kirjauduttuasi, kannattaa luoda tarvittavat toimipiste(et) aukioloaikoineen ja työntekijöiden profiilit ja tunnukset. Ohjeet toimipisteisiin löydät [[Toimipisteet#Uusi toimipiste nettivarauksessa|tästä]] ja työntekijöiden profiileihin [[Työntekijät#Työntekijän lisääminen|tästä]].
+
4. Järjestelmän pääkäyttäjä on oletuksena se käyttäjä, kenen nimellä ja tiedoilla tilaus on tehty. Pääkäyttäjän tunnistaa Työntekijät -listassa pienestä avaimenkuvasta ja lihavoidusta nimen kirjoitusasusta.
#:
+
 
 +
5. Järjestelmän käyttö kannattaa aloittaa sillä, että:
 +
* Muokataan ja lisätään tarvittavat toimipiste(et) aukioloaikoineen. Ohjeet toimipisteisiin löydät [[Toimipisteet#Uusi toimipiste nettivarauksessa|tästä]]
 +
*  Lisätään mahdolliset muut työntekijät järjestelmään ja luodaan heille omat kirjautumistunnukset. Ohjeet löytyvät [[Työntekijät#Työntekijän lisääminen|tästä]].

Versio 22. marraskuuta 2017 kello 10.58

Selainversion käytön aloittaminen

1. Aloita tutustumalla Ajas-tuoteperheen eri vaihtoehtoihin tuotesivulla ja etsimällä itsellesi tai yrityksellesi sopivin vaihtoehto.

2. Tilauksen tehtyäsi, saat sähköpostiisi viestin Ajas tilausvahvistus. Viesti sisältää tarvittavat tiedot, tunnukset ja linkit oman Ajas-tilin käytön aloittamiseen.

3. Aloita käyttö klikkaamalla tilausvahvistuksessa olevaa Ajas Asiakashallinta Touch -selainversio -otsakkeen alla olevaa kirjautumisosoitetta. Järjestelmän luomat kirjautumisen oletustunnukset, Käyttäjänimi ja Salasana, näkyvät sähköpostissasi. Voit muuttaa nämä myöhemmin omasta käyttäjäprofiilistasi.

4. Järjestelmän pääkäyttäjä on oletuksena se käyttäjä, kenen nimellä ja tiedoilla tilaus on tehty. Pääkäyttäjän tunnistaa Työntekijät -listassa pienestä avaimenkuvasta ja lihavoidusta nimen kirjoitusasusta.

5. Järjestelmän käyttö kannattaa aloittaa sillä, että:

  • Muokataan ja lisätään tarvittavat toimipiste(et) aukioloaikoineen. Ohjeet toimipisteisiin löydät tästä
  • Lisätään mahdolliset muut työntekijät järjestelmään ja luodaan heille omat kirjautumistunnukset. Ohjeet löytyvät tästä.